$11.50
(disponible sur commande)
Résumé:
An edited transcript of the third BALTIC international seminar, Curating New Media focuses on the relationship of new media art to the institution. Curators, artists and academics share their perspectives on the curating, collecting, commissioning and presenting of computer-based art in one of the first books to be published specifically on this subject.
janvier 1900, Gateshead, England
Curating new media : third BALTIC International Seminar, 2001
Actions:
Prix:
$11.50
(disponible sur commande)
Résumé:
An edited transcript of the third BALTIC international seminar, Curating New Media focuses on the relationship of new media art to the institution. Curators, artists and academics share their perspectives on the curating, collecting, commissioning and presenting of computer-based art in one of the first books to be published specifically on this subject.
Experiment cyclebowl
$66.00
(disponible sur commande)
Résumé:
A pavilion of cycles at Expo in Hanover. An interdisciplinary work involving architecture, scenography, graphics, sound, light, film, drama and an actual tornado, created by Atelier Brückner for the Expo 2000. Dual System Deutschland, a company which is responsible for the reuse and recycling of packaging in Germany commissioned the Stuttgart firm Atelier Brückner to(...)
juin 2002, Ludwigsburg
Experiment cyclebowl
Actions:
Prix:
$66.00
(disponible sur commande)
Résumé:
A pavilion of cycles at Expo in Hanover. An interdisciplinary work involving architecture, scenography, graphics, sound, light, film, drama and an actual tornado, created by Atelier Brückner for the Expo 2000. Dual System Deutschland, a company which is responsible for the reuse and recycling of packaging in Germany commissioned the Stuttgart firm Atelier Brückner to create a pavilion at the EXPO in Hanover which would reflect the company's vision of combining the product cycle with the environment and use of resources in a responsible way. The journey through this cycle is represented visually through the architecture and staging of the pavilion. Living plants, real objects, information, light and sound are brought together and provide an exciting backdrop for the dramatic highlight - a 25m high tornado which was generated every hour. This book shows primarily creative process leading to the final design and architecture of the Cyclebowl. Enhanced with technical details of the innovative facades, the publication is a fascinating documentation of architecture as a means of conveying ideas.
livres
$41.95
(disponible sur commande)
Résumé:
"Prenant appui sur les politiques institutionnelles, l'auteur montre comment le musée virtuel résulte en fait d'une interprétation du support numérique qui en hypostasie la portée spectaculaire au lieu d'en favoriser l'appréhension documentaire. Le musée virtuel réaliserait ainsi la parfaite concrétisation des objectifs économiques et éducatifs du musée, en parfaite(...)
janvier 2002, Paris
Le patrimoine à l'ère du document numérique : du musée virtuel au musée médiathèque
Actions:
Prix:
$41.95
(disponible sur commande)
Résumé:
"Prenant appui sur les politiques institutionnelles, l'auteur montre comment le musée virtuel résulte en fait d'une interprétation du support numérique qui en hypostasie la portée spectaculaire au lieu d'en favoriser l'appréhension documentaire. Le musée virtuel réaliserait ainsi la parfaite concrétisation des objectifs économiques et éducatifs du musée, en parfaite résonnance avec le régime d'industrialisation culturelle qui règle la fréquentation du patrimoine. Mais au-delà, c'est bien du devenir de l'institution muséale dont il est question. Plutôt que de prédire la disparition de l'institution au profit de son avatar virtuel, on choisit d'ancrer ici l'interrogation dans l'histoire des relations qui unissent l'oeuvre d'art et le musée, depuis deux siècles. L'extrême plasticité du musée est mise à jour : ne serait-il pas apte à conserver et légitimer les propositions d'un art numérique aussi délocalisé soit-il? Déjà rôdé à l'absorption d'oeuvres reproductibles, de traces ou d'intentions, le musée d'art contemporain déjoue perpétuellement sa fin prévisible. Cette fois-ci la métamorphose le porte du côté de la médiathèque. Le devenir du musée se nourrit d'une perception essentiellement documentaire du patrimoine artistique. Incorporé aux industries de la mémoire, le musée nous projette désormais dans un passé actualisé et un présent pérenne."
livres
janvier 2002, Paris
Les cabinets de curiosités
$115.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Du nord au sud de l'Europe, à la fin de la Renaissance, surgirent d'étranges endroits : secrets ou visibles, dans des demeures royales comme chez des notables ou des apothicaires, tenant à la fois de l'antre du magicien et de l'officine, les cabinets de curiosité rassemblaient un incroyable capharnaüm couvrant murs et plafonds, débordants des tiroirs et des cassettes. S'y(...)
Les cabinets de curiosités
Actions:
Prix:
$115.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Du nord au sud de l'Europe, à la fin de la Renaissance, surgirent d'étranges endroits : secrets ou visibles, dans des demeures royales comme chez des notables ou des apothicaires, tenant à la fois de l'antre du magicien et de l'officine, les cabinets de curiosité rassemblaient un incroyable capharnaüm couvrant murs et plafonds, débordants des tiroirs et des cassettes. S'y côtoyaient mappemondes et objets d'ivoire, monnaies antiques et crânes de singe, dents de géant et cornes de licornes, pierres magiques et queues de sirène, sans oublier de fascinants oiseaux de paradis qui passaient leur vie à voler, supposait-on, puisqu'ils n'avaient pas de pattes… C'est à l'étrange destin de ces théâtres du bizarre qu'est consacré le présent ouvrage. On y retrace brièvement l'histoire du phénomène, on en montre les survivances et les transformations au cours des siècles suivants, on y évoque des figures peu connues de collectionneurs et d'amateurs attachés au culte de la curiosité ; on en souligne aussi l'influence sur certains des grands mouvements artistiques du XXe siècle, on en suit quelques-uns des développements dans l'art contemporain ; on considère enfin les motifs et les formes de réinvention du cabinet de curiosités dans des décors et des cadres de vie actuels.
$29.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Catalogue d’exposition du Pavillon Belge à la Biennale d’architecture de Venise 2002 (6 septembre - 3 novembre 2002). Présentation de sept projets significatifs dans le domaine de l’architecture publique de ces dernières années en Communauté française de Belgique (Région bruxelloise et Wallonie). Ces projets ont été choisis pour leur valeur architecturale mais(...)
novembre 2002, Bruxelles
Biennale di Venezia - 8è exposition d'architecture / pavillon belge : les îles flottantes
Actions:
Prix:
$29.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Catalogue d’exposition du Pavillon Belge à la Biennale d’architecture de Venise 2002 (6 septembre - 3 novembre 2002). Présentation de sept projets significatifs dans le domaine de l’architecture publique de ces dernières années en Communauté française de Belgique (Région bruxelloise et Wallonie). Ces projets ont été choisis pour leur valeur architecturale mais aussi pour la qualité de leur interaction avec la collectivité. Il s’agit du MAC’s au Grand-Hornu (atelier Pierre Hebbelinck), du Théâtre National à Bruxelles (Architectes Associés Marc Lacour, Sabine Leribaux et Denis Trivière, Pierre Vanassche, L’Escaut /Olivier Bastin), le Siège administratif de la Cocof à Bruxelles (V+ avec Cooparch), la Passerelle sur l’avenue de Tervuren (Pierre Blondel, Laurent Ney et Jean-Marc Simon), le Service de promotions des initiatives de la Province de Liège (atelier Daniel Dethier), un immeuble de logements à Schaerbeek (atelier Mario Garzaniti), la Place d’Armes à Namur (atelier 4D).
$36.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Favoriser par la diffusion et la promotion l'émergence d'une conscience plus fine, plus juste, plus sensible de notre cadre de vie et de l'importance que revêt sa qualité dans le bien-être collectif et individuel, tel est l'objectif que s'assigne Visions , une collection consacrée aux architectures publiques contemporaines en Communauté française de Belgique. L'ouverture(...)
octobre 2002, Bruxelles
Visions volume 1 : Musée des Arts Contemporains au Grand-Hornu
Actions:
Prix:
$36.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Favoriser par la diffusion et la promotion l'émergence d'une conscience plus fine, plus juste, plus sensible de notre cadre de vie et de l'importance que revêt sa qualité dans le bien-être collectif et individuel, tel est l'objectif que s'assigne Visions , une collection consacrée aux architectures publiques contemporaines en Communauté française de Belgique. L'ouverture du MAC's offre l'occasion d'illustrer le premier volume de la collection.
livres
$82.50
(disponible sur commande)
Résumé:
In this examination of installation design as an aesthetic medium and cultural practice, Staniszewski offers the first history of exhibitions at the most powerful and influential modern art museum--The Museum of Modern Art in New York. (...)
décembre 1998, Cambridge, Mass.
Power of display : a history of the exhibition installations at the museum of modern art
Actions:
Prix:
$82.50
(disponible sur commande)
Résumé:
In this examination of installation design as an aesthetic medium and cultural practice, Staniszewski offers the first history of exhibitions at the most powerful and influential modern art museum--The Museum of Modern Art in New York. Focusing on over two hundred photographs of the visually rich but overlooked history of exhibitions, Staniszewski documents and deciphers an essential chapter of twentieth-century art and culture and provides a historical and theoretical framework for a primary area of contemporary aesthetic practice--installation-based art. Among the artists, designers, architects, and curators whose installations the author features are Dennis Adams, Alfred H. Barr, Jr., Herbert Bayer, René d'Harnoncourt, Ray and Charles Eames, Hans Haacke, David Hammons, Philip Johnson, Frederick Kiesler, Barbara Kruger, Louise Lawler, El Lissitzky, Adrian Piper, Lilly Reich, William Rubin, Paul Rudolph, Edward Steichen, Giuseppe Terragni, and Kirk Varnedoe.
livres
décembre 1998, Cambridge, Mass.
livres
$25.50
(disponible en magasin)
Résumé:
In 1993, the artist Vito Acconci and the architect Steven Holl were invited to redesign the then existing façade of the Storefront Gallery in New York. As a response to its urban context and its function as an art space - the gallery is situated on the ground floor(...)
Acconci, Holl : storefront for art and architecture
Actions:
Prix:
$25.50
(disponible en magasin)
Résumé:
In 1993, the artist Vito Acconci and the architect Steven Holl were invited to redesign the then existing façade of the Storefront Gallery in New York. As a response to its urban context and its function as an art space - the gallery is situated on the ground floor of a low building on the outskirts of Soho - Acconci and Holl created a versatile façade which may be opened up in different ways according to the season or function as an optical screen separating the inner space from the street. The different functions, answering to the needs of inner and outer space and creating links and transparencies or establishing borders, serve to provide visitors with ever-changing local and spatial relations.
livres
janvier 2001, Bregenz
Jewish Museum Munich
$18.95
(disponible sur commande)
Résumé:
The opening of the Jewish Museum Munich in 2007 brings to a close almost eight decades of continuous effort to find a home for Jewish history and culture in Munich. The result is a museum that is dedicates to Munich's eventful Jewish history as well as to the most diverse aspects of Jewish culture in the past and present.
janvier 1900, Munich, Berlin, London, New York
Jewish Museum Munich
Actions:
Prix:
$18.95
(disponible sur commande)
Résumé:
The opening of the Jewish Museum Munich in 2007 brings to a close almost eight decades of continuous effort to find a home for Jewish history and culture in Munich. The result is a museum that is dedicates to Munich's eventful Jewish history as well as to the most diverse aspects of Jewish culture in the past and present.
$45.00
(disponible sur commande)
Résumé:
From the summer of 1933 to the fall of 1934, more than 38 million fairgoers visited a 3-mile stretch along Lake Michigan, home to Chicago’s second World’s Fair. Millions more experienced the Century of Progress International Exposition through newspaper and magazine articles, newsreels, and souvenirs. Together, all marveled at the industrial, scientific, consumer, and(...)
août 2007, Minneapolis, London
Building a century of progress : the architecture of Chicago's 1933-34 World's Fair
Actions:
Prix:
$45.00
(disponible sur commande)
Résumé:
From the summer of 1933 to the fall of 1934, more than 38 million fairgoers visited a 3-mile stretch along Lake Michigan, home to Chicago’s second World’s Fair. Millions more experienced the Century of Progress International Exposition through newspaper and magazine articles, newsreels, and souvenirs. Together, all marveled at the industrial, scientific, consumer, and cultural displays, many of which were housed in fifty massive and colorful exhibition halls, the largest architectural project realized in the United States during the Great Depression. In the richly illustrated "Building a century of progress", Lisa D. Schrenk explores the pivotal role of the 1933 Chicago World’s Fair in modern American architecture. She recounts how the exposition’s architectural commission promoted a broad definition of modern architecture, not relying on purely aesthetic characteristics but instead focusing on new design solutions. The fair’s pavilions incorporated recently introduced building materials such as masonite and gypsum board; structural innovations (for example, the first thin-shell concrete roof and the first suspended roof structures built in the United States); and new construction processes, most notably the use of prefabrication. They also featured curiosities like the giant, constantly operating mayonnaise maker and the glass-walled House of Tomorrow, which had no operable windows. Schrenk shows how the halls’ designs reflected cultural and political developments of the period, including the expanding relationships between science, industry, and government; the rise of a corporate consumer culture; and the impact of the Great Depression. Many of the designs provoked intense responses from critics and other prominent architects, including Frank Lloyd Wright and Ralph Adams Cram, fueling heated debates over the appropriate direction for architecture in the United States. Demonstrating the rich diversity of progressive American building design seen at the fair, this book captures a crucial moment in American modernism.