$21.99
(available in store)
Summary:
Grounded in empirical research, 'Alternative pedagogical spaces: From utopia to institutionalization' is a critical inquiry into the establishment, development, and transformation of alternative pedagogical and social spaces. Written by Anna Colin, a former director and co-founder of Open School East, an independent art school and community space founded in London in(...)
Alternative pedagogical spaces: From utopia to institutionalization
Actions:
Price:
$21.99
(available in store)
Summary:
Grounded in empirical research, 'Alternative pedagogical spaces: From utopia to institutionalization' is a critical inquiry into the establishment, development, and transformation of alternative pedagogical and social spaces. Written by Anna Colin, a former director and co-founder of Open School East, an independent art school and community space founded in London in 2013, this essay-length book explores the instituting factors, organizational life cycles, and alignments and misalignments between values and practices that permeate such a project. The essay delves into the qualities and prerequisites for what Colin calls "multi-public educational organizations." It also scrutinizes the hurdles associated with the effort to remain alternative, including processes of habituation, temptation or pressure to scale up, ethos-bending fundraising exercises, and long tenure, as well as the plain desire for stability and sustainability.
Museology
$24.95
(available to order)
Summary:
Issu d'une recherche empirique, « Espaces pédagogiques alternatifs : de l'utopie à l'institutionnalisation » enquête sur la manière dont les espaces de pédagogies alternatives se créent, se développent et se transforment. Cofondatrice de l'école d'art indépendante et espace communautaire Open School East, initié à Londres en 2013, Anna Colin en a été la directrice entre(...)
Espace pédagogiques alternatifs : De l'utopie à l'institutionnalisation
Actions:
Price:
$24.95
(available to order)
Summary:
Issu d'une recherche empirique, « Espaces pédagogiques alternatifs : de l'utopie à l'institutionnalisation » enquête sur la manière dont les espaces de pédagogies alternatives se créent, se développent et se transforment. Cofondatrice de l'école d'art indépendante et espace communautaire Open School East, initié à Londres en 2013, Anna Colin en a été la directrice entre 2013 et 2021. Elle explore dans cet ouvrage les facteurs permettant l'implantation de structures, leurs cycles de vie, ainsi que le décalage possible entre les pratiques et les valeurs qui les font exister. L'enquête analyse les caractéristiques et les prérequis à ce que Colin appelle « les établissements pédagogiques multi-publics ». Elle se penche également sur les situations épineuses qui guettent les projets résolument alternatifs : processus d'habituation, tentation ou nécessité de s'agrandir, collectes de fonds qui malmènent l'éthique de travail, longévité, ou le simple désir de parvenir à la viabilité et à la stabilité.
Social