$24.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Ruedi Baur fonde en 1989 Intégral Ruedi Baur et associés. Son champs d'activité se concentre principalement sur l'identité visuelle et la signalétique - il est notamment l'auteur de la signalétique du centre Georges-Pompidou. Ce livre accompagne l'exposition "Quotidien visuel" présentée à la galerie Anatome à Paris.
mai 2003, Paris
Intégral Ruedi Baur et associés
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Prix:
$24.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Ruedi Baur fonde en 1989 Intégral Ruedi Baur et associés. Son champs d'activité se concentre principalement sur l'identité visuelle et la signalétique - il est notamment l'auteur de la signalétique du centre Georges-Pompidou. Ce livre accompagne l'exposition "Quotidien visuel" présentée à la galerie Anatome à Paris.
$14.50
(disponible sur commande)
Résumé:
Le livre présente la signalétique d’Expo. 02, sixième exposition nationale suisse, conçue par Intégral Ruedi Baur avec des pictogrammes imaginés par le dessinateur Zhang Lu. Déclinées sur les différents sites de l’exposition, les propositions d’Intégral Ruedi Baur jouent sur le foisonnement des informations.
Intégral Ruedi Baur et Associés Expo 2 : la signalétique
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Prix:
$14.50
(disponible sur commande)
Résumé:
Le livre présente la signalétique d’Expo. 02, sixième exposition nationale suisse, conçue par Intégral Ruedi Baur avec des pictogrammes imaginés par le dessinateur Zhang Lu. Déclinées sur les différents sites de l’exposition, les propositions d’Intégral Ruedi Baur jouent sur le foisonnement des informations.
petits formats
$24.95
(disponible sur commande)
Résumé:
"Scents of the City" is a collection of small samples and patterns from a wide range of the public spaces in a city; it is the result of an obsession of many years, an obsession to collect what visually denotes the flavour of a city which is so difficult to describe with words. Without claiming completeness, this collection represents a pictorial archive documenting two(...)
mars 2004, Baden, Switzerland
Scents of the city : guide to visual stumbling blocks in urban spaces
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Prix:
$24.95
(disponible sur commande)
Résumé:
"Scents of the City" is a collection of small samples and patterns from a wide range of the public spaces in a city; it is the result of an obsession of many years, an obsession to collect what visually denotes the flavour of a city which is so difficult to describe with words. Without claiming completeness, this collection represents a pictorial archive documenting two very different kinds of expeditions through large and small cities of the world.
livres
$13.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Quatre années de travail de Ruedi Baur et son équipe sur la signalétique de Lyon, du centre ville à la zone industrielle en passant par les grands boulevards et les espaces verts. Un projet qui a tenu compte de la particularité de chaque lieu, de son histoire, de sa dimension sociologique et culturelle et de son développement futur, afin de créer un système(...)
Lyon : systèmes d'orientation pour la ville et son agglomération
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Prix:
$13.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Quatre années de travail de Ruedi Baur et son équipe sur la signalétique de Lyon, du centre ville à la zone industrielle en passant par les grands boulevards et les espaces verts. Un projet qui a tenu compte de la particularité de chaque lieu, de son histoire, de sa dimension sociologique et culturelle et de son développement futur, afin de créer un système d’orientation à la fois cohérent et respectueux du site.
livres
janvier 2001, Lyon
petits formats
$44.95
(disponible en magasin)
Résumé:
Designers, graphic artists, architects, and urban planners are now confronted with the tasks of signage, route management, and information and orientation systems. With this book they can profit from a broad view of phenomena related to disorientation-disorientation in scientific disciplines, in our environments, and in expressive presentations. On the one hand, this(...)
Dés-orientation, dis-orientation, des-orientierung
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Prix:
$44.95
(disponible en magasin)
Résumé:
Designers, graphic artists, architects, and urban planners are now confronted with the tasks of signage, route management, and information and orientation systems. With this book they can profit from a broad view of phenomena related to disorientation-disorientation in scientific disciplines, in our environments, and in expressive presentations. On the one hand, this should make it possible for designers to benefit from attitudes to the topic derived from experience and to move from confusion to visual reflection. On the other, it will enable scholarly disciplines to explore the formation of categories that can move things forward. This visual study is accompanied by heterogeneous brief texts. Images and texts are thus placed in a relationship of mutual reflections rather than confronted with one another in a commentary or illustration.
Signalétique
$28.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Daily bad news about climate change, shrinking resources, global health crises, species extinction and growing inequalities cause tremendous anxiety and insecurity, especially since the COVID pandemic. The ambition of this book is to explain in simple but precise terms, by means of concise illustrations, what ''finance'' is, and how its most innovative form, sustainable(...)
Financing our common future, in the time of COVID-19
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$28.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Daily bad news about climate change, shrinking resources, global health crises, species extinction and growing inequalities cause tremendous anxiety and insecurity, especially since the COVID pandemic. The ambition of this book is to explain in simple but precise terms, by means of concise illustrations, what ''finance'' is, and how its most innovative form, sustainable finance, can reconcile the well-being of mankind with the capacities of our planet. Is there a way to convince society that a fundamental transition is necessary—or even more, that it is possible? Can sustainable finance help? ''Financing our common future'' offers encouraging perspectives by showing how little-known groups of financial stakeholders, such as development banks, are actively working to make sustainable finance happen. The book invites you to enjoy a journey through a multitude of situations, to question our preconceptions and to open our mindset so we can envision better ways of moving forward.
Social
Our world to change!
$20.00
(disponible sur commande)
Résumé:
What are the central global issues humanity is facing today? How dire is the future really going to be? And what are possible ways to turn this world into a better one? These are the questions that the book "Our world to change!" adresses. This publication does not only explain figures related to economics, finance, ecology, nutrition and immigration, but also presents(...)
Our world to change!
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Prix:
$20.00
(disponible sur commande)
Résumé:
What are the central global issues humanity is facing today? How dire is the future really going to be? And what are possible ways to turn this world into a better one? These are the questions that the book "Our world to change!" adresses. This publication does not only explain figures related to economics, finance, ecology, nutrition and immigration, but also presents suggestions and alternatives from specialists in these fields – a book that every informed citizen should keep under their pillow. The overall goal of "Our world to change!" ! is to visualize the state of our world and possible ways to change it. For this mission the Intégral Ruedi Baur graphic design studio teamed up with the globalization-critical organization Attac, which provided the necessary data. By visualizing facts that concern each and everyone of us, "Our world to change!" ! makes pressing topics visible. This is necessary since issues like inequality and climate change are often viewed as complex, abstract topics.Our World to Change! is a formal homage to the sociologist Otto Neurath and the graphic designer Gerd Arntz, who created the Isotype – an international education system by typographical images – in the 1920s. Graphic designer Ruedi Baur, who also co-founded the institute for critical design research Civic city together with Vera Baur, revived Otto Neuraths iconic Isotype figures to visualize the state of the world today. While these figurines were already part of last years' art biennial Manifesta 11, controversially themed "What people do for money", in "Our world to change!" they take a more radical stance in critizising global inequality.
Notre monde à changer
$20.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Notre monde change, mais pas dans la bonne direction. Le fossé ne cesse de s'élargir entre riches et pauvres, entre puissants et précaires. Le climat et la nature se dérèglent chaque année davantage sous l'avalanche des pollutions. Avec la politique de la peur et les attentats terroristes, les démagogues désignent de faux coupables (les étrangers, les musulmans...) et(...)
Notre monde à changer
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$20.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Notre monde change, mais pas dans la bonne direction. Le fossé ne cesse de s'élargir entre riches et pauvres, entre puissants et précaires. Le climat et la nature se dérèglent chaque année davantage sous l'avalanche des pollutions. Avec la politique de la peur et les attentats terroristes, les démagogues désignent de faux coupables (les étrangers, les musulmans...) et gagnent même des élections. Mais se lamenter ne sert à rien. Ce dont nous avons besoin, c'est, tout d'abord, d'une vision nouvelle pour un avenir désirable. Un mouvement citoyen et un institut de recherche en design, Attac et Civic city, ont uni leurs forces pour raconter ce vieux monde qui va si mal et dessiner les propositions innovantes qui pourraient nous en sortir. Des propositions déjà portées par des milliers d'initiatives citoyennes dans le monde entier. Alors on y va ?
$65.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Jean Marc Ibos et Myrto Vitart, dans le silence quasi monacal de leur agence parisienne, élaborent avec un soin minutieux quelques-unes des plus rigoureuses et en même temps sensibles architectures urbaines de ces dernières années. Peu importe le programme : musée, caserne de pompiers ou logements, toutes leur réalisations présentent les mêmes caractéristiques :(...)
"6 + 6" : Jean-Marc Ibos et Myrto Vitart
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$65.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Jean Marc Ibos et Myrto Vitart, dans le silence quasi monacal de leur agence parisienne, élaborent avec un soin minutieux quelques-unes des plus rigoureuses et en même temps sensibles architectures urbaines de ces dernières années. Peu importe le programme : musée, caserne de pompiers ou logements, toutes leur réalisations présentent les mêmes caractéristiques : implantation parfaite, plans rigoureux, enveloppe raffinée, facture impeccable. Pas de hiérarchie, « noble » ou prosaïque, chaque programme fait l’objet de la même attention. Ibos et Vitart ne cherchent pas à construire des icônes. Leur centre d’intérêt est ailleurs : produire ce que l’on pourrait appeler des bâtiments civils faits pour durer et témoigner de leur époque. Des édifices qui ne cherchent pas à perturber mais à entrer en sympathie avec leur milieu, à y introduire ou préserver une forme de sérénité urbaine. Associant un grand rigueur à une extrême sensibilité, Ibos et Vitart conçoivent des architectures solides, rationnelles mais en même temps chargées d’une forte identité. Singulières dans leur expressivité contemporaine elles savent pourtant se rendre familières, accessibles, d’où leur capacité à résister au temps.
Architecture, monographies
$55.00
(disponible sur commande)
Résumé:
In a globalized world, Asian, Latin and Arabic characters and visual cultures appear side by side and woven together. The coexistence of different visual cultures is now part of our daily lives and a given feature of our communication systems. But how do we best present information, structures and designs from different linguistic and cultural backgrounds? Visual(...)
Visual coexistence: informationdesign and typography in the intercultural field
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$55.00
(disponible sur commande)
Résumé:
In a globalized world, Asian, Latin and Arabic characters and visual cultures appear side by side and woven together. The coexistence of different visual cultures is now part of our daily lives and a given feature of our communication systems. But how do we best present information, structures and designs from different linguistic and cultural backgrounds? Visual communication has classically been guided by principles of uniformity and simplification, values that seem unable to adequately cope with the coexistence of different systems of representation. How can we set up equitable systems for cross-cultural communication that honor the diversity of writing systems? What new design values are needed for an age of global communications? In Visual Coexistence, graphic designer Ruedi Baur leads a research team in investigating and analyzing visual graphics from different cultures, with a focus on Chinese and Latin writing systems, in order to identify their specific principles of depiction and the ways in which they visually communicate.