$75.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Première monographie sur le travail cinématographique de Véronique Goël, à l'intersection du cinéma indépendant, de l'art contemporain, de la photographie et de l'installation. Cinéaste et plasticienne, Véronique Goël (née en 1951 à Rolle, Suisse, vit et travaille à Genève) développe depuis le milieu des années 1970 un travail cinématographique et photographique(...)
Véronique Goël : Films et installations, 1979-2023
Actions:
Prix:
$75.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Première monographie sur le travail cinématographique de Véronique Goël, à l'intersection du cinéma indépendant, de l'art contemporain, de la photographie et de l'installation. Cinéaste et plasticienne, Véronique Goël (née en 1951 à Rolle, Suisse, vit et travaille à Genève) développe depuis le milieu des années 1970 un travail cinématographique et photographique important, décryptant la mémoire, les liens interpersonnels et les rapports des individus avec les structures sociales, politiques et architecturales.
Exhibiting the moving image
$39.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Since the 1990s, a "cinematographic turn" has taken place in contemporary art, paralleled by the emergence of a "cinema of exhibition." This collection of new essays investigates the relationships between the "white cube" and the "black box," focusing mainly on the 1970s, a decade in which film practices and moving images were integrated into museums and art spaces. The(...)
mars 2016
Exhibiting the moving image
Actions:
Prix:
$39.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Since the 1990s, a "cinematographic turn" has taken place in contemporary art, paralleled by the emergence of a "cinema of exhibition." This collection of new essays investigates the relationships between the "white cube" and the "black box," focusing mainly on the 1970s, a decade in which film practices and moving images were integrated into museums and art spaces. The authors analyze multiple modalities of presenting the moving image through historical case studies: the anatomy of video art, expanded cinema, artists’ films and installations, and the moving image in the public sphere. Exploring examples from the 1930s to the present, these contributions address commercial, spectacular or advertising forms of moving images, artists’ performative practices, installations in large museums, exhibitions devoted to projections and festivals of experimental films.