livres
Future transport in cities
$62.50
(disponible sur commande)
Résumé:
Richards shows that attractive and practical alternatives to a car dependent society are possible. With the growth of car ownership and use reaching crisis proportions in our cities it is imperative to find and implement alternatives if cities are to survive and prosper. He reveals how transport technology is developing, in particular, showing how it can be integrated(...)
Future transport in cities
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Prix:
$62.50
(disponible sur commande)
Résumé:
Richards shows that attractive and practical alternatives to a car dependent society are possible. With the growth of car ownership and use reaching crisis proportions in our cities it is imperative to find and implement alternatives if cities are to survive and prosper. He reveals how transport technology is developing, in particular, showing how it can be integrated into the urban environment. The book opens with a look at the "best" of current transportation systems and goes on to explore such advanced technologies as automated highways, covered cities, monorails, new elevated systems, smart cars, guided buses, as well as intelligent highways, and car-free housing. The importance, too, of simple measures such as walking and cycling are covered as being an essential part of any future city as well as that of an "integrated transport" if people are to be encouraged to get out of their cars.
livres
octobre 2001, London
$19.95
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Résumé:
On a souvent comparé les villes à d’immenses cerveaux collectifs en perpétuel mouvement. Seulement, pour que ce cerveau soit irrigué, vitalisé sans cesse, il faut que l’on puisse s’y mouvoir, que l’on sache faciliter les échanges en nombre et qualité. Aussi la mobilité, l’accessibilité sont essentielles à la qualité de la vie urbaine. Mais la facilité de se mouvoir induit(...)
novembre 2005, La Tour d'Aigues
Ville et mobilité : un couple infernal?
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$19.95
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Résumé:
On a souvent comparé les villes à d’immenses cerveaux collectifs en perpétuel mouvement. Seulement, pour que ce cerveau soit irrigué, vitalisé sans cesse, il faut que l’on puisse s’y mouvoir, que l’on sache faciliter les échanges en nombre et qualité. Aussi la mobilité, l’accessibilité sont essentielles à la qualité de la vie urbaine. Mais la facilité de se mouvoir induit des congestions, des nuisances et des mutations urbaines incontrôlées. Alors, à partir de quand peut-on dire que ville et mobilité rentrent en opposition ? Pour Marc Wiel, il faut penser et organiser, en même temps, la mobilité et la ville car elles ne peuvent être dissociées ; interagissantes, à la fois complémentaires et concurrentes, elles font système. La ville conditionne les formes de la mobilité, comme les conditions de la mobilité influent sur la ville. Pour l’auteur, la ville équilibrée et équilibrante, la ville durable, est celle de la vitesse maîtrisée, de la vitesse accordée aux densités de l’occupation du sol mais aussi à la fréquence des échanges. L’équilibre entre transports individuels et collectifs, politiques d’urbanisme, pourra alors être trouvé, mais dans l’unicité de chaque réalité urbaine. Un court essai qui pose des questions essentielles sur l’avenir de notre qualité de vivre ensemble.
$47.00
(disponible sur commande)
Résumé:
This illustrated book looks at why the world's most interesting buildings are becoming the hottest destinations for today's travelers. In the last few decades architecture has become a major focus for travelers, rather than merely a part of a larger itinerary. Illustrated with nearly one hundred color photographs, this series of essays and contributions by scholars,(...)
octobre 2005, München, Berlin, London, New York
Architourism : authentic, escapist, exotic, spectacular
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$47.00
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This illustrated book looks at why the world's most interesting buildings are becoming the hottest destinations for today's travelers. In the last few decades architecture has become a major focus for travelers, rather than merely a part of a larger itinerary. Illustrated with nearly one hundred color photographs, this series of essays and contributions by scholars, critics, architects, and artists explores the role of architecture in the contemporary tourist imagination. From Mont Saint Michel and the Taj Mahal to Bilbao's Guggenheim museum and the Blur building in Switzerland's lake Neuchâtel, the authors focus on how certain iconic buildings have found their way into the cultural consciousness. At the same time they offer insights as to why other buildings, such as Minnesota's Mall of America and the faux architecture of Las Vegas, have become integral to their regions' tourist economy-and postulate how this success will influence architecture of the future.
$29.99
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In this book the cultural critic Marita Sturken argues that over the past two decades, Americans have responded to national trauma through consumerism, kitsch sentiment, and tourist practices in ways that reveal a tenacious investment in the idea of America’s innocence. Sturken investigates the consumerism that followed from the September 11th attacks; the contentious,(...)
Tourists of History: memory, kitsch, and consumerism from Oklahoma City to Ground Zero
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$29.99
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In this book the cultural critic Marita Sturken argues that over the past two decades, Americans have responded to national trauma through consumerism, kitsch sentiment, and tourist practices in ways that reveal a tenacious investment in the idea of America’s innocence. Sturken investigates the consumerism that followed from the September 11th attacks; the contentious, ongoing debates about memorials and celebrity-architect designed buildings at Ground Zero; and two outcomes of the bombing of the Alfred P. Murrah Federal Building in Oklahoma City: the Oklahoma City National Memorial and the execution of Timothy McVeigh. Sturken contends that a consumer culture of comfort objects such as World Trade Center snow globes, FDNY teddy bears, and Oklahoma City Memorial t-shirts and branded water, as well as reenactments of traumatic events in memorial and architectural designs, enables a national tendency to see U.S. culture as distant from both history and world politics. A kitsch comfort culture contributes to a “tourist” relationship to history: Americans can feel good about visiting and buying souvenirs at sites of national mourning without having to engage with the economic, social, and political causes of the violent events. While arguing for the importance of remembering tragic losses of life, Sturken is urging attention to a dangerous confluence—of memory, tourism, consumerism, paranoia, security, and kitsch—that promulgates fear to sell safety, offers prepackaged emotion at the expense of critical thought, contains alternative politics, and facilitates public acquiescence in the federal government’s repressive measures at home and its aggressive political and military policies abroad.
$34.95
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Résumé:
Pour Jean Viard, l'initiation populaire et inégalitaire aux temps libres et son corollaire, la mobilité de masse, ont modifié, bien au-delà de ces faits quantifiables, les façons de vivre. Pour lui, les gestes, les lieux, les normes et les valeurs construites pour occuper les temps libres sont en train de devenir les bases de la culture collective, bousculant les liens(...)
août 2006
Éloge de la mobilité : essai sur le capital temps libre et la valeur du travail
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Pour Jean Viard, l'initiation populaire et inégalitaire aux temps libres et son corollaire, la mobilité de masse, ont modifié, bien au-delà de ces faits quantifiables, les façons de vivre. Pour lui, les gestes, les lieux, les normes et les valeurs construites pour occuper les temps libres sont en train de devenir les bases de la culture collective, bousculant les liens sociaux et politiques, remettant en cause la place centrale du travail, favorisant l’étalement urbain. Il s’agit d’une culture individuelle et mobile où chacun joue sans cesse avec l’absence et l’abstention : zapping, divorce, déménagement, voyage, portable, internet… forment un tout, avec une privatisation des liens sociaux, des exclusions féroces, une crise du collectif et, malgré tout, certaines solidarités ainsi que d’extraordinaires libertés quand on accède au droit de choisir ses mobilités.
$42.95
(disponible en magasin)
Résumé:
Franck Michel, anthropologue, spécialiste du voyage et de l'Asie, enseigne à l'Université de Corse et anime l'association Déroutes et Détours (www.deroutes.com).
mars 2009, Les Presses de l'Université de Laval
Routes: éloge de l'autonomadie. Une anthropologie du voyage, du nomadisme et de l'autonomie
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$42.95
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Résumé:
Franck Michel, anthropologue, spécialiste du voyage et de l'Asie, enseigne à l'Université de Corse et anime l'association Déroutes et Détours (www.deroutes.com).
$14.95
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Résumé:
Featuring the work of ten Canadian writers, this is not a collection of travel stories, but stories in which movement is central - stories which describes the pace(s) and places of our increasingly decentralized lives. Transits is about people who are mobile and things which are transient, (im)magrating, running away, coming home, waiting.
mars 2009, Halifax, Montreal
Transits stories from in-between
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$14.95
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Résumé:
Featuring the work of ten Canadian writers, this is not a collection of travel stories, but stories in which movement is central - stories which describes the pace(s) and places of our increasingly decentralized lives. Transits is about people who are mobile and things which are transient, (im)magrating, running away, coming home, waiting.
$24.95
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Résumé:
Nova Scotia's Celtic heritage makes the province fertile ground for stories of ghouls and ghosts, but until Ghost Tracks, very few of these stories involved the railways that once criss-crossed the land. This work, the fifth book by railway historian Jay Underwood, is the first to focus upon the often bizarre events that occurred to fuel the fears and suspicions of(...)
Ghost tracks, surprising stories of the supernatural on rails
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$24.95
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Résumé:
Nova Scotia's Celtic heritage makes the province fertile ground for stories of ghouls and ghosts, but until Ghost Tracks, very few of these stories involved the railways that once criss-crossed the land. This work, the fifth book by railway historian Jay Underwood, is the first to focus upon the often bizarre events that occurred to fuel the fears and suspicions of railway employees.
$43.95
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Résumé:
Showing how the upswell of paranoia and growing demand for security in the post-9/11 world has paradoxically created widespread insecurity, these varied essays examine how this anxiety-laden mindset erodes spaces both architectural and personal, encroaching on all aspects of everyday life. Starting from the most literal level—barricades and barriers in front of buildings,(...)
Indefensible space: the architecture of the national insecurity space
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$43.95
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Showing how the upswell of paranoia and growing demand for security in the post-9/11 world has paradoxically created widespread insecurity, these varied essays examine how this anxiety-laden mindset erodes spaces both architectural and personal, encroaching on all aspects of everyday life. Starting from the most literal level—barricades and barriers in front of buildings, beefed up border patrols, gated communities, "safe rooms,"—to more abstract levels—enhanced surveillance at public spaces such as airports, increasing worries about contagion, the psychological predilection for fortified space—the contributors cover the full gamut of securitized public life that is defining the zeitgeist of twenty-first century America
$34.95
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Résumé:
Comment penser et organiser les transports dans des villes où les gens bougent de plus en plus ? Georges Amar est allé voir comment, ailleurs, on pensait les mobilités urbaines et comment on explorait de nouvelles démarches. Les analyses qu’il tire de ses voyages nous montrent que l’innovation tient largement à la capacité non pas de transposer de “bonnes pratiques” mais(...)
Mobilités urbaines : éloge de la diversité et devoir d'invention
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$34.95
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Comment penser et organiser les transports dans des villes où les gens bougent de plus en plus ? Georges Amar est allé voir comment, ailleurs, on pensait les mobilités urbaines et comment on explorait de nouvelles démarches. Les analyses qu’il tire de ses voyages nous montrent que l’innovation tient largement à la capacité non pas de transposer de “bonnes pratiques” mais de s’en inspirer dans des démarches créatrices qui s’appuient sur les spécificités de chaque contexte urbain et de chaque culture technique. Les manières de circuler en Chine, en Californie ou au Chili nous aident à jeter un autre regard sur nos propres façons de nous déplacer ou de penser les questions de la mobilité urbaine.