1
1
IRL [electronic resource].
Titre et auteur:

IRL [electronic resource].

Publication:

Primary Information 2013

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

IRL takes the form of a mood board wrapper with an interview inside. “JEQU: When artists reject the mandate to be “critical”, they sometimes do so because it is perceived to inhibit their right to sell work and participate in the market system with a clear conscience. They think they are thus defending their right to “live well.” One strategy often employed is that of the artist who spends the first part of his or her career outside of this system in order to build avant-gardist credibility, and then later chooses at a certain point to participate in the traditional market/gallery structure without constraint. In this way, the artist has the best of both worlds—a reputation that is consecrated as being against the market and established norms, and then a realistic opportunity to make money within that system. What would you say about this strategy—is it a contradiction or a pure response? LUC BOLTANSKI: That’s not a question, it’s a response. I think they are totally right.” In 2010, JEQU hosted Luc Boltanski at Artists Space to engage him on the meaning and future of artistic critique through the framework he set forth in The New Spirit of Capitalism (Boltanski and Eve Chiapello, 1999) and On Critique: A Sociology of Emancipation (Boltanski, 2009). IRL (In Real Life) compiles further conversations with Boltanski following the presentation that year. Where interviews enact a fantasy of controlling the world by talking about it, mood boards seek to conjure sensation. The images in IRL offer a circuit of stimulations towards physical and emotional states of direct sensorial engagement, giving the reader a feeling tone as they scroll the document. IRL is a portable document format publication. The specifications are determined by the width of a smart phone and the maximum length of a PDF at the time of publish, allowing each section to run uninterrupted as a series of three sequential scrolling pages. The moodboard section is assembled by a script to produce an infinit
https://www.librarystack.org/irl/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Art criticism
Automation
Capital movements
Capitalism
Economics

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Luc Boltanski
JEQU
Howie Chen
Jason Kakoyiannis
Lumi Tan
Laura Mitterand
Scott Ponik
Corina Copp

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...