1
1
The Age of Total Images: : Disappearance of a Subjective Viewpoint in Post-digital Photography.
Titre et auteur:

The Age of Total Images: : Disappearance of a Subjective Viewpoint in Post-digital Photography.

Publication:

[Place of publication not identified] : Institute of Network Cultures, 2019.

Description:

1 online resource

Résumé:

"In The Age of Total Images, art historian Ana Peraica focuses on the belief that the shape of the planet is two-dimensional which has been reawakened in the late 20th and early 21st centuries, and the ways in which these 'flat Earth' conspiracy theories are symptomatic of post-digital image culture. Such theories, proven to be false both in Antiquity and Modernity, but once held to be true in the Medieval Period, have influenced a return to a kind of 'New Medievalism'. By tracing visual representations of the planet across Western history and culture, Peraica provides support for a media-based explanation behind the reappearance of flat Earth theories. Through an adventurous exploration of the ways the Earth has been represented in sculptural globes, landscape painting, aerial photography, and even new media art, she proposes that a significant reason for the reemergence today in the belief that the world is flat lies in processes and practices of representation which flatten it during the compositing of photographs into 'total images'. Such images, Peraica argues, are principally characterized by the disappearance of the subjective point of view and angle of view from photography, as the perspectival tool of the camera is being replaced with the technical perspective of the map, and human perception with machine vision, within a polyperspectival assemblage. In the media constellation of these total images, photography is but one layer of visual information among many, serving not to represent some part of the Earth, but to provide an illusion of realism. This item is publicly available as part of the Library Stack Public Branch at NN Contemporary Art."-- provided by distributor.

Sujet:

New media art.
Photographic criticism.
Arts médiatiques.
Critique photographique.

Classification/genre:

Discursive works.
Collections

Vedettes secondaires:

Eckenhaussen, Sepp, contributor.
Peraica, Ana, contributor.
Schiller, Devon, contributor.
Stiphout, Katja van, contributor.
Library Stack, supplier.

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...