1
1
The Representation of Opposites / [presented by] Peter Ahrends (Ahrends, Burton & Koralek).
Titre et auteur:

The Representation of Opposites / [presented by] Peter Ahrends (Ahrends, Burton & Koralek).

Publication:

London, England : Pidgeon Digital, 1986.

Description:

1 online resource (1 video file (30 minutes)) : sound, color

Notes:
Peter Ahrends, 1985 -- Bell Tower, Canberra -- Mary Rose Museum, Portsmouth -- Portsmouth Polytechnic. Sketch & Model -- Portsmouth Polytechnic Library, First Phase -- Trinity College Dublin Arts Faculty -- Extension To Keble College, Oxford -- Nebenzahl Residence, Jerusalem. From Outside Old City. Wall & Plan -- National Gallery, London. Competition Winning Entry -- Department Store For John Lewis Partnership, Kingston. Model & Sketch -- Regional HQ For British Telecom, Milton Keynes -- Factory For Cummins Engines, Lanarkshire -- Supermarket For Sainsbury, Canterbury -- Addition To St. Mary's Hospital, Isle Of Wight -- Centre For Woodland Industries At Hooke Park, Hampshire.
Résumé:

Peter Ahrends, Richard Burton and Paul Koralek first began working together while students at the Architectural Association in London, Ahrends having come to England from South Africa. They established their partnership in 1961 after Koralek won first prize in the competition for Trinity College Library, Dublin As architects they have not embraced any specific theories but have always sought for quality in their work. The designs which they select from all possible solutions to a brief are the ones they consider most symbolise the activities and aspirations on which they were based. When designing a new building in a historical context, while paying due respect to neighbouring traditional buildings, they set up a carefully thought-out dialogue between old and new, traditional and modern, hand-crafted and machine-made. In his talk, Ahrends speaks about the significance of the representation of opposites in ABK's work, and he describes specific examples that embody the concepts of movement and rest which he thinks establish a fundamental relation to underlying cycles and rhythms of life.

Sujet:

Architecture, Modern 20th century.
Architectural design Great Britain.
Architecture 20e siècle.
Design architectural Grande-Bretagne.
Architectural design.
Architecture, Modern.
Great Britain.

Vedettes secondaires:

Ahrends, Peter, narrator.

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...