1
1
The three ways of seeing the built environment / [presented by] N. John Habracken.
Titre et auteur:

The three ways of seeing the built environment / [presented by] N. John Habracken.

Publication:

London, England : Pidgeon Digital, 1985.

Description:

1 online resource (1 video file (28 minutes)) : sound, color

Notes:
N. John Habraken, 1984 -- Los Angeles Air View-Georgian House, Montgomery, Wales -- Amsterdam Canal House -- French 'Bastide' Town, Montpazier, Dordogne -- Back Bay, Boston -- Mexican Squatter Settlement -- Oklahoma Land Rush -- Plan Of Panama, 1673 -- Plan Of Priene, Greece, 3rd Century B.C. -- The White House, Washington, DC -- Edinburgh -- New Town Air View -- Beach, Spain -- Gates As Sign Of Territory -- Medieval Ideal Of Jerusalem -- Gravity Form. Temple Ruins -- Distribution Form. Tree -- Enclosure Form. Great Wall Of China -- Physical Form. Rock Fissures -- Biological Form. Swans On Lake -- Human Form. Plan Of Living Space -- Areas Under Public Control. Piazza San Marco, Venice. Early Italian Painting.
Résumé:

The Dutch architect N. John Habraken was born in Indonesia and trained at Delft University, where he also taught from 1958 - 1960. After five years of practice in Holland he became Director of the Architects' Research Foundation (SAR) in Eindhoven. Concurrently he was Chairman of the Department of Architecture and Professor of Architecture and Urban Design at Eindhoven's Technical University, until he left for America in 1975 to become Professor and Head of the Department of Architecture at MIT, Cambridge, Massachusetts, where he was still working in 1985. He is author of several books and many articles on urban design and mass housing, in which he proposed using prefabricated "support structures" which could be individually filled in and given identity by the users. It was to further these ideas that the SAR was formed. His studies have continued in America, and in his talk he discusses the built environment and identifies the three ways in which it can be seen. One has to do with territorial order, one has to do with enclosure and resources, and one has to do with personal expression; three networks of social inter-connection that are inseparable and that need to be understood.

Sujet:

Architecture Aesthetics.
Architecture, Modern 20th century.
Architecture Esthétique.
Architecture 20e siècle.
Architecture, Modern.

Vedettes secondaires:

Habraken, N. J., narrator.

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...