1
1
Genesis of the New Lloyd's Underwriting Room / [presented by] Richard Rogers.
Titre et auteur:

Genesis of the New Lloyd's Underwriting Room / [presented by] Richard Rogers.

Publication:

London, England : Pidgeon Digital, 1979.

Description:

1 online resource (1 video file (28 minutes)) : sound, color

Notes:
Richard Rogers -- Lloyd's Existing Underwriting Room -- Strategic Sketches -- Drawings Showing Planning Organisation -- Axonometric Drawings Showing Planning Organisation -- Drawing Of The Future Underwriting Room -- Short Section -- Drawings Showing 'Served' & 'Servant' Spaces -- Sketch Showing 'Served' & 'Servant' Spaces -- Sketch Elevation -- London's Law Courts In The Strand -- Sketch Looking Down Leadenhall Street, London -- Plan Of Proposed Underwriting Room -- Typical Floor Plan Above The Underwriting Room -- Lower Ground Floor Plan -- Elevation To Leadenhall Street -- East Elevation -- West Elevation -- Axonometric View Of New Building -- Chareau House In Paris Showing The Glass Skin Technology Proposed -- Glass Blocks Considered For The Skin Of The Lloyd's Building -- South Elevation Of Working Model -- Working Model Seen From North & Leadenhall Street -- Foot Of Working Model At Corner Of Lime Street/Leadenhall Street.
Résumé:

It was fitting that Lloyd's, the world's leading international insurance market, in 1979 appointed one of the world's leading architects, Richard Rogers, to redesign their premises in the heart of the City of London. Lloyds was expanding fast and needed more space. Rogers proposed to replace their building on the west side of Lime Street with a new Underwriting Room, a great top-lit atrium encircled by galleries. When completed, around the mid-1980s, the building became the architecturally most exciting in London's City. Rogers first set up in practice in 1962 with Norman and Wendy Foster. In 1967 they split up, and in due course Rogers linked with Renzo Piano with whom he won the international competition for the Centre Beaubourg (later Pompidou) in Paris. Now he is back in London practising as Richard Rogers & Partners.

Sujet:

Architecture, Modern 20th century.
Architecture, Industrial Great Britain.
Architecture 20e siècle.
Architecture industrielle Grande-Bretagne.
Architecture, Industrial.
Architecture, Modern.
Great Britain.

Vedettes secondaires:

Rogers, Richard, 1933-2021, narrator.

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...