1
1
Building Compound Shapes / [presented by] Frank Gehry (Gehry Partners LLP).
Titre et auteur:

Building Compound Shapes / [presented by] Frank Gehry (Gehry Partners LLP).

Publication:

London, England : Pidgeon Digital, 1997.

Description:

1 online resource (1 video file (32 minutes)) : sound, color

Notes:
Barcelona Fish Sculpture In Olympic Village Shopping Area -- Fish Sketches -- Fish Lamp -- Guggenheim Museum, Bilbao, Spain: Sketch -- Guggenheim Museum, Bilbao, Spain: Model Of Building -- Guggenheim Museum, Bilbao, Spain: Interior, Model -- Guggenheim Museum, Bilbao, Spain: Roof Plan -- Guggenheim Museum, Bilbao, Spain: Interior, Model. Another Image -- Spiller Residence, Los Angeles: In Context -- Nationale-Nederlanden Building, Prague: View From River -- Guggenheim Museum, Bilbao, Spain: The Building Under Construction. Air View -- Cardboard Furniture: Four Pieces -- Guggenheim Museum, Bilbao, Spain: Titanium Cladding -- Nationale-Nederlanden Building, Prague: Mock-Up Of Detail -- Guggenheim Museum, Bilbao, Spain: Computer Drawing -- Walt Disney Concert Hall, Los Angeles: Model Of Building -- Walt Disney Concert Hall, Los Angeles: Interior, Model -- Der Neue Zollhof, Dusseldorf: The Three Buildings. Model -- Der Neue Zollhof, Dusseldorf: Computer Model -- Digitising Era: In Use.
Résumé:

Since we last recorded Gehry in 1981 his architectural language has developed enormously. Charles Jencks calls him "the Picasso of architecture, picking up one new idea after another", while James Steel says "he is the lodestone which others use to navigate whether in similar or opposite directions... Sometime muse to successive generation of architects". Gehry relates his individual style to strong personal links with the American art world. He fights against symmetry and is the master of unfinished surfaces, colliding geometries and dislocated shapes. But he is a maker of spaces first, sculpture second. In his talk he states his delight in pursuing the idea of movement using inert materials to build compound shapes. Over the years he has learned how to perfect and, what is more, how to build them economically. It is a fascinating story.

Sujet:

Architecture, Modern 20th century.
Architectural design United States.
Architecture 20e siècle.
Design architectural États-Unis.
Architectural design.
Architecture, Modern.
United States.

Vedettes secondaires:

Gehry, Frank O., 1929- narrator.

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...