1
1
Archive Has Left The Building [electronic resource].
Titre et auteur:

Archive Has Left The Building [electronic resource].

Publication:

Blaker gml. Meieri 2015

Restrictions:

Open access content

Notes:
CC BY-NC-ND
Résumé:

THIRD REPORT Two of the protagonists of the final iteration of the exhibition project The Gutenberg Galaxy at Blaker were makers of books who have had a profound influence on the archival practice of Guttorm Guttormsgaard. They were also experts in the destruction of books. A friend of Asger Jorn (1914– 1973) once noted how the Danish artist “presented a danger to any book collection” as he used to tear out pages from books belonging to others in order to create his own. Jorn’s compatriot Rudolf Broby-Johansen (1900–1987) was also a notorious book slaughterer, leaving behind a trail of books full of cutouts (specimens now kept in Guttormsgaard’s collection confirm this). When it comes to the book, this conflation of friends and foes seems to be a recurring phenomenon. In a 19th century tract on The Enemies of Books, the author William Blades included not only fire, water, dust, bookworms and other vermin in his authoritative catalogue of biblioclasts, but also book binders and collectors. As Roger Caillois noted in 1963, “any use of a book is a potential violation”: “Open a book too wide and its spine will break; cut or turn a page too quickly and irreparable damage will follow.” Digitizing a book often entails destroying it; the binding comes apart as the volume is pressed against the flatbed scanner, or, in larger scale digitization projects such as the one undertaken by the National Library of Norway, bindings are just as well cut off in order to speed up the scanning process. Gutters are flattened out; spreads become loose sheets. Today, as Matthew Fuller puts it in this report, the book indeed “exceeds its bindings”…
https://www.librarystack.org/archive-has-left-the-building/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Graphic arts

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Karin Nygård
Ellef Prestsæter
Anna Prestsæter
Matthew Fuller
Scandinavian Institute for Computational Vandalism (SICV)
Institutt for Degenerert Kunst

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...