1
1
Dive Bar Architect: On the Work of D. E. May [electronic resource].
Titre et auteur:

Dive Bar Architect: On the Work of D. E. May [electronic resource].

Publication:

LAXART 2018

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

At the center of the exhibition space, there is a black table, strewn with pages and with objects, mostly small, tiny things, on cardboard, on paper. There are some wood scraps, some small bursts of pigment—rust red, sky blue, green, mustard—but the variegated brown of torn, weathered cardboard dominates, covered in more black, in puddles of ink. The cardboard pieces amount to what the art world would call “ephemera,” gathered from the workplace of the artist. They date, mostly, from the 1980s, the 1990s. They share the table with some randomly distributed white pages, as if from a book—a work entitled Portland Buffalo: Lakes of Oregon and New York, c. 1991, filled again with small brown forms, shapes strangely turd-like or organic, floating on further fields of black—a “book” that actually takes the form of a box, with all its pages unbound. The table’s entire seething array harks back to Marcel Duchamp and his boxes—like his Green Box of 1934—and one has the same feeling of being in the presence of notes or notational works, of a retrospective look back at early ideas and sketches for later, more elaborate realization. In line with seeing the jumbled pieces as notational, words erupt everywhere: in block letters or in a feeble, myopic script; as rustic calligraphy or in old-fashioned typewriter screeds; in the form of numbers, unanchored tallies, unexplained written dimensions. Some of the more excessive script moves offline in all directions, the irregular handmade lettering reading like a kind of exclamation, like words wanting to regress back to the condition of sound. It is as if we are in the presence of a voice, perhaps in the modality of a cry, a scream.
https://www.librarystack.org/dive-bar-architect-on-the-work-of-d-e-may/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Archives
Art criticism
Art and history
Artists
Sculpture

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

D. E. May
George Baker
Catherine Taft
Tacita Dean
Patrick Woody
David Knowles
Britt Gudas

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...