1
1
"Saving" iconic places : Coney Island's wild redevelopment ride / by Juan Jorge Rivero Souss.
Entrée principale:

Rivero, Juan, 1972-, author

Titre et auteur:

"Saving" iconic places : Coney Island's wild redevelopment ride / by Juan Jorge Rivero Souss.

Publication:

[New Brunswick, N.J.] : [Rutgers University Libraries], 2016.

Description:

1 online resource (xii, 441 pages) : illustrations

Notes:
"Graduate Program in Planning and Public Policy."
Includes bibliographical references.
Print reproduction
Résumé:

This dissertation examines the origins of a planning controversy over the redevelopment of Coney Island, a world-famous, historic, seaside amusement district in Brooklyn, New York. In 2009, the Bloomberg Administration passed a major rezoning of the neighborhood in an effort to attract development to the area. This measure inspired opposition from individuals who felt that the proposal did not honor the neighborhood's history. My research focuses on the hegemonic rationality that shaped the City's plan and on the competing logics and desires that inspired its opposition. Wide agreement about Coney Island's heritage value and foremost attributes - its diversity, authenticity, and historicity - masked profound disagreement about the proper uses of the district and about the plans for its future. To explore this disconnect, I trace it back to an interplay between divergent sets of images and experiences of the neighborhood, as mediated by its materiality, and then show how these divergences helped shape the planning process. Viewed through this lens, qualities like diversity and authenticity become not points of agreement, but windows for examining sources of contestation. They help us explain why neighborhood physical structures dismissed by the City as obsolete and disposable were regarded by others as useful and historic. In this way, my project points planning practice beyond the question of which places matter and toward questions of how and why they matter. This focus on subjective experience facilitates a deeper understanding of people's relation to places, making possible the formulation of more responsive and equitable plans. It also allows us to envision forms of conflict resolution based not on zero-sum adversarial trade-offs, which invariably favor the powerful, but on a negotiated reconceptualization of a place and of its future.

Ressources:
Online version
Sujet:

City planning.
Coney Island (New York, N.Y.)
New York (State) New York Coney Island

Classification/genre:

Academic Dissertation
dissertations.
Academic theses
Thèses et écrits académiques.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 319921
Cote: 319921
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...