Grau, Oliver.
Virtual art : from illusion to immersion / Oliver Grau ; translated by Gloria Custance.
Cambridge, Mass. : MIT Press, ©2003.
xiv, 416 pages : illustrations ; 24 cm
Leonardo
"In this book Oliver Grau shows how virtual art fits into the art history of illusion and immersion. He describes the metamorphosis of the concepts of art and the image and relates those concepts to interactive art, interface design, agents, telepresence, and image evolution. Grau retells art history as media history, helping us to understand the phenomenon of virtual reality beyond the hype." "Through a detailed analysis of perhaps the most important German panorama, Anton von Werner's 1883 The Battle of Sedan, Grau shows how immersion produced emotional responses. He traces immersive cinema through Cinerama, Sensorama, Expanded Cinema, 3-D, Omnimax and IMAX, and the head-mounted display with its military origins. He also examines those characteristics of virtual reality that distinguish it from earlier forms of illusionary art. His analysis draws on work of contemporary artists and groups ART+COM, Maurice Benayoun, Charlotte Davies, Monika Fleishmann, Ken Goldberg, Agnes Hegedues, Eduardo Kac, Knowbotic Research, Laurent Mignonneau, Michael Naimark, Simon Penny, Daniela Plewe, Paul Sermon, Jeffrey Shaw, Karl Sims, Christa Sommerer, and Wolfgang Strauss. Grau offers not just a history of illusionary space but also a theoretical framework for anayzing its phenomenologies, functions, and strategies throughout history and into the future."--Jacket.
0262072416 (hc : alk. paper)
9780262072410
0262572230
9780262572231
Fleischmann, Monika 1950-
Strauß, Wolfgang 1951-
Werner, Anton von 1843-1915
Panoramas.
Virtual reality in art.
Computer art.
Art and electronics.
Panoramas (Art)
Réalité virtuelle dans l'art.
Art par ordinateur.
Art et électronique.
Art numérique.
panoramas (visual works)
Computerkunst
Geschichte
Kunst
Medienkunst
Multimedia
Netzkunst
Panorama
Quadraturmalerei
Virtuelle Realität
Kunstbeschouwing.
Illusies.
Virtuele werkelijkheid.
Arte tecnológica.
Arte computador.
Realidade virtual.
Art du virtuel.
Réalité virtuelle.
digital art (visual works)
Digital art.
Arts numériques.
Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.)
Localisation: Bibliothèque main 226596
Cote: N7436.5 .G73 2003
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.