Marshall, Mr. (William), 1745-1818.
A review of the Landscape, a didactic poem : also of an Essay on the picturesque, together with practical remarks on rural ornament / by the author of "Planting and ornamental gardening ; a practical treatise."
London : Printed for G. Nicol, G.G. and J. Robinson, and J. Debrett, 1795.
xv, 275 pages ; 22 cm
A major contribution to the controversy sparked by Richard Payne Knights' poem "The landscape" and Uvedale Price's "Essay on the picturesque" which attacked the formalism of Capability Brown and his followers in favour of a mor natural, picturesque style. Marshall's answer acknowledges the literary merits of the two, but defends "poor Brown" from excessive antagonism, and finds in the two works a tiresome rehashing of ideas stolen from Gilpin.
Knight, Richard Payne, 1750-1824. Landscape.
Price, Uvedale, Sir, 1747-1829. Essay on the picturesque.
Essay on the picturesque (Price, Uvedale, Sir)
great britain
landschap
landscape
landschapsbouw
landscaping
literatuur
literature
ruimtelijke ordening
physical planning
Landscape Architecture (General)
Landschapsarchitectuur (algemeen)
Marshall's review
Localisation: Bibliothèque main 30251
Cote: ID:88-B2257
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.