1
1
Constructing Absence [electronic resource].
Titre et auteur:

Constructing Absence [electronic resource].

Publication:

A.WKSHP 2019

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

This book is an accumulation of images of adobe and its ecosystem taken in The Autonomous Region of Castile and Leon, Spain. The images are chosen as representations of the material viewed at different scales in context. The images are ordered by scale. At each end of the spectrum are the microscopically magnified granular composition, and the satellite image of the region, respectively. Only a portion of the images are within the range of a human’s visual perception. In 2008, the global financial crisis made visible the forces and flaws of a society based on an infinite growth economy, as evidenced by foreclosed homes, stalled building projects, and unfinished ghost- towns still lurking the Spanish landscape. The form of the city which is organized within this economic structure, is a by-product of financial transactions and its architecture which functions primarily as an abstraction of capital. In Spain, the property market, the boom, the bubble and the crisis are all referred to eponymously as, “El Ladrillo.” or “The Brick.” This conflation of language into the physical brick unit, while conceptually convenient, betrays the hidden agency of materials in an economy built on the foundation of real-estate speculation as the engine of an infinite growth economy. Cooked and chemically composed for durability, and perfected for mass production, the brick’s value lies specifically in it’s standardization. If the modern brick is the ergonomically-refined unit of architecture as abstracted capital, than its ancestor; the adobe, is its antithesis. Adobe is uncooked and made from abundant straw and mud—free in terms of money, but location- specific and weather and labor dependent. Without proper maintenance, the material itself decomposes into its constituent parts. It is dependent on labor and season, and variable in size weight and composition, adobe resists the ubiquity and standardization which makes brick so perfect for speculation, making it by comparison inherently
https://www.librarystack.org/constructing-absence/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Architecture
Finance

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Jesse McCormick
Khoi Nguyen
A.WKSHP

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...