Three Digs A Skull [electronic resource].
Library of the Printed Web 2015
Open access content
The 38 texture maps included in Three Digs A Skull were created by photo-modeling software. The maps are used to add photorealistic surface information to web-based 3D models scanned by different users. They are produced by an algorithm and meant to be parsed by modeling software, but not seen by humans. As such, their aesthetic is non-intentional. Each visitor to tex-archive.com activates a search for a new texture map, which is then presented, archived, and posted to twitter at @tex_archive (where it is cataloged by the Library of Congress). By retrieving these images the texture maps are removed from their normal operation for display to a human viewer. Divorced from the software and 3D model, they no longer function as operative images. The tex_archive records this transformation. Three Digs A Skull shifts the context again, re-framing the tex_archive as a chance-retrieved inventory of object-images. tex-archive.com twitter.com/tex_archive
https://www.librarystack.org/three-digs-a-skull/?ref=unknown
Archaeology
Archives
Computer art
Art and the Internet
Text
Clement Valla
Paul Soulellis
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.