1
1
Perception & Proportion / [presented by] Anne Tyng.
Titre et auteur:

Perception & Proportion / [presented by] Anne Tyng.

Publication:

London, England : Pidgeon Digital, 1980.

Description:

1 online resource (1 video file (29 minutes)) : sound, color

Notes:
Anne Tyng -- Kimbell Museum By Louis I. Kahn -- Left: Numbers As Form. Right: Pascal's Triangle -- Top: Close-Packing Law. Bottom: Langley Circular Windows -- Super Pythagorean Theorem -- Structure Of A Flower Or Intuition -- Systems Of Measure Based On The Human Body -- Left: Gibson's Field Of Binocular Vision. Right: Fields Of Fusion & Perceiving -- Isometric Views Of St. Peter's Rome: Top: From The Obelisk. Bottom: From The Steps -- Five Platonic Solids Drawn By Leonardo da Vinci; Sangai's Universe -- Left: Bilateral Symmetry. Right: Crystal -- Yale Art Gallery By Louis I. Kahn -- Walworth Tyng House By Anne Tyng -- Top: Rotational Symmetry. Bottom: Radiolaria -- Dome Of The Duomo, Florence -- Persian Dome -- Left: Helical Symmetry. Right: DNA Molecule -- Leonardo da Vinci's Double Helix Stair -- Proposed City Tower By Louis I. Kahn & Anne Tyng -- Top: Spiral Symmetry. Bottom: Nautilus Shell -- Top: Guggenheim Museum, New York, By Frank Lloyd Wright. Bottom: Ziggurat Of Samarra -- Left: Renaissance City Plan. Right: Catalano's City -- Left: Gothic Master Diagram. Right: Tyng's 20th Century Matrix -- Le Thoronet Abbey, Southern France.
Résumé:

Anne Tyng, long-time collaborator of Louis I. Kahn in his Philadelphia office, is an Associate Professor in the Department of Architecture at the University of Pennsylvania, USA. She currently has a Graham Foundation Grant to do research on "human scale in cities". She says: "We see as a result of how we are made. A similar geometry orders natural form and human perception. An order based on a sequence of geometric principles underlies the evolution of natural forms. The same ordering sequence appears in architectural history as the underlying geometry of changing 'styles'. What has been called 'styles' of architecture occurs as the result of shifting phases of form empathy in human consciousness. As an extension of the evolution of natural forms, the evolution of human consciousness follows the same geometric ordering system Out of these fundamental patterns of perceiving, the human spirit has transformed the geometry of natural systems to symbols in architecture, in science and in art".

Sujet:

Symbolism in architecture.
Architecture Aesthetics.
Symbolisme en architecture.
Architecture Esthétique.

Vedettes secondaires:

Tyng, Anne Griswold, 1920-2011, narrator.

Perception and Proportion

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...