1
1
The sense of boundary in architecture / [presented by] Michael Graves (Michael Graves Architecture & Design).
Titre et auteur:

The sense of boundary in architecture / [presented by] Michael Graves (Michael Graves Architecture & Design).

Publication:

London, England : Pidgeon Digital, 1982.

Description:

1 online resource (1 video file (31 minutes)) : sound, color

Notes:
Michael Graves. 1982 -- The Poikile, Hadrian's Villa -- Oil Factory, Brisgane -- Theatre At Sabratha -- Vernacular House, Lake Como Region -- Door, Pavilion Nine, University Of Virginia -- Door, Pavilion Nine, Newark Airport -- Annunciation By Botticelli -- Sunar Showroom, Houston. Entrance To Textile Display. Graves Furniture -- Sunar Showroom, Dallas, Textile Pavilion -- Orange County Public Library, San Juan Capistrano, California. Site Plan & Model -- San Juan Capistrano Mission, California. Corridor -- Orange County Public Library, San Juan Capistrano, California. Site Plan & Model -- Environmental Education Center ('Wildlife Center'), Liberty State Park, New Jersey. Preliminary Entrance Facade -- Portland, Oregon. Street In 1870s -- The Portland Building. Model -- Blaisdell Saw Building -- The Portland Building. Fifth Avenue Elevation -- The Portland Building. Preliminary First Floor Plan -- The Portland Building. View From Park -- The Portland Building. Model Of 'Portlandia' -- The Portland Building. Model From The Park -- Tuscan Farmhouse.
Résumé:

Michael Graves was one of the most inspirational and influential American architects of the 1980s. Trained at Cincinnati and Harvard, he was a Rome Scholar at the American Academy during the years 1960 - 1962. He has been in private practice since 1964, and from 1962 taught at Princeton where he became Professor of Architecture in 1972. A prodigious lecturer and exhibitor, and a multi-facetted designer, he has won many competitions. He was one of the "Five" of Peter Eisenman's 1972 book "Five Architects" who became known as "The New York Five". In his architecture Graves "adopts a classical mode of thought which can represent in physical form the symbolic and mythical aspirations of our culture". For his talk he discusses the essential character of the boundary between two places: the tangible or symbolic boundary we establish, through which we then create a passage; and the intermediate space, the threshold. He shows his own work as well as buildings from earliest times to illustrate his theme.

Sujet:

Architecture Aesthetics.
Architecture, Modern 20th century.
Architecture Esthétique.
Architecture 20e siècle.
Architecture, Modern.

Vedettes secondaires:

Graves, Michael, 1934-2015, narrator.

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...