1
1
Clarity & Integrity / [presented by] Alan Stanton & Paul Williams.
Titre et auteur:

Clarity & Integrity / [presented by] Alan Stanton & Paul Williams.

Publication:

London, England : Pidgeon Digital, 2001.

Description:

1 online resource (1 video file (40 minutes)) : sound, color

Notes:
Issey Miyaki Women. Shop -- Art Of Ancient Mexico Exhibition, Hayward Gallery, London -- Joseph Beuys Installation, Hayward Gallery -- Issey Miyaki Shop, 2000, London -- No. 60 Sloane Avenue, Offices, London. Exterior -- No. 60 Sloane Avenue, Offices, London. Atrium -- No. 60 Sloane Avenue, Offices, London. Spiral Stairs -- No. 4 Brindley Place, Birmingham. Front Elevation -- No. 4 Brindley Place, Birmingham. Entrance -- No. 4 Brindley Place, Birmingham. New Stair Link -- Compton Verney Art Gallery. New Extension -- Compton Verney Art Gallery. Sculpture Terrace -- Compton Verney Art Gallery. Glazed Link -- Compton Verney Art Gallery. New Gallery -- Compton Verney Art Gallery. New Stair Link -- Seed Bank, Wakehurst Place, Sussex. Public Space -- Seed Bank, Wakehurst Place, Sussex. Winter Garden Roof -- Seed Bank, Wakehurst Place, Sussex. Overview -- Seed Bank, Wakehurst Place, Sussex. Public Space Looking Towards Front -- Seed Bank, Wakehurst Place, Sussex. Glass Bridge -- Seed Bank, Wakehurst Place, Sussex. Roof Detail & Sculpture By Peter Randall-Page -- House, Lugano. Section -- House, Lugano. Model.
Résumé:

Alan Stanton and Paul Williams have been in practice together since the late 1980s. Having started by designing exhibitions, they have since handled much larger projects including the Millennium Seed Bank in Sussex, which opened in 2000. In their talk they describe how they work together, understanding each other almost intuitively. Clarity and integrity are constants in their design aims, they say, summed up in the word "wholeness". They talk about scale and space, and designing for movement through space; about the endless points to be considered when designing exhibitions; or about the problems of converting a Grade One listed building like Compton Verney. Both of them have a passion for art. Alan trained at the AA and UCLA and has worked in California; also for both Foster (see More With Less, Exploring The City and Chateau Margaux, France) and Rogers, and for Expo 70 in Osaka. Paul dropped out of architecture school and did an art degree and a post-graduate 3D design course, before starting designing exhibitions on his own.

Sujet:

Architectural design Great Britain.
Design architectural Grande-Bretagne.
Architectural design.
Great Britain.

Vedettes secondaires:

Stanton, Alan, 1944- narrator.

Clarity and Integrity

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...