1
1
Walking Through Baghdad with a Buster Keaton Face [electronic resource].
Titre et auteur:

Walking Through Baghdad with a Buster Keaton Face [electronic resource].

Publication:

edition fink 2009

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

Thomas Galler takes a conceptual approach in his wide-ranging and versatile oeuvre. His artistic production, which includes video works, objects, installations and photographs, is based on the use of existing materials, such as text, image, film or sound documents. Galler’s works are created through a multi-stage process of searching, analysing, selecting and re-contextualising the chosen material. When an object or a document is transplanted from the everyday order of things to the realm of art defined by its own laws, there is a shift in meaning. “Thomas Galler works with ‘found objects’” is what is always said about his work. Yet it is important to put the term into perspective, as this is not about things that the artist happens to find effortlessly, like an umbrella lost on a train. The objects are more in the nature of “sought objects”, in other words, the findings of an active search, the results of study and research. The artist is guided by specific questions and concerns, and looks for documents that represent his work-related themes. The essence of Galler’s work draws on wide-ranging global issues. His personal environment is rarely the source of his work, which has its origins in vastly different parts of the world and is usually linked to contemporary or historical flashpoints around the globe: the Red Army Faction (RAF), African child soldiers, Iraq, the Middle East, Vietnam or the Second World War. The artist is widely travelled and has spent time working in Paris, New York and Cairo. These experiences are reflected in his work OHNE TITEL (UNTITLED, 2008), for example, a wall relief made of Egyptian military berets. Therefore, to some extent, the works are definitely inspired by indirect experiences, but Galler’s direct experiences as a media consumer play a more significant role. In this connection, he is an out-and-out product of his time, a representative of the medialised modern era…
https://www.librarystack.org/walking-through-baghdad-with-a-buster-keaton-face/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Art criticism
Geopolitics
War
Military art and science

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Thomas Galler
Madeleine Schuppli
Georg Rutishauser
Margrit Tröhler
Hilde Teerlinck
Ritu Khanna
Franz Scherer

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...