1
1
Innovation in Extreme Scenarios [electronic resource].
Titre et auteur:

Innovation in Extreme Scenarios [electronic resource].

Publication:

V2_ 2013

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

Habbakuk is a multi-strand research project incorporating expert meetings, interviews, artist commissions, and hands-on experimentation. This research project was triggered by the introduction of an innovation agenda for the arts as part of the Dutch government’s ambition to be “one of the world’s top five knowledge economies” by 2020. V2_, based in Rotterdam, NL, has a 30-year history of working at the intersection of art, design, culture, and technology, and last year became part of the “e-culture” grouping which is subject to this innovation agenda and its aims. We became curious about the use and abuse of this term, and began exploring the notion of innovation not as an imperative from politicians but as a result of real-life extreme scenarios which compel innovation. Our starting point was the incredible World War II story of Project Habbakuk, the invention of a new material, a kind of “super ice” which can withstand bullets and takes a very long time to melt. This material was proposed to Winston Churchill as a substance from which to create an aircraft carrier to combat the German U-boat problem. As a result of a dramatic meeting of the Allies wherein a bullet ricocheting off this new super ice nearly killed one of the Americans, Churchill authorized the construction of a prototype in a then-remote location of Canada: Jasper, Alberta. Ultimately the war ended before the boat could be fully developed, and this material was largely forgotten. When considering the conditions for innovation today, we asked ourselves: what is the U-boat problem of today, and how can art and science innovation address it? How do new materials figure into this mix, and what are the risks and benefits involved?…
https://www.librarystack.org/innovation-in-extreme-scenarios/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Technology and the arts
Design
Industrial design
Philosophy

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Stahl Stenslie
Boris Debackere
Michelle Kasprzak
Carsten Friberg
Jakob Sabra
Andreas Eggertsen
Jurij Krpan
Elizabeth Jochum

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...