1
1
Greenberg and Tronti: Being Really Outside? [electronic resource].
Titre et auteur:

Greenberg and Tronti: Being Really Outside? [electronic resource].

Publication:

Hatje Cantz 2012

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

There are two short works that date back to the late 1960s that should be reread and approached today. The extreme encounter that I would like to address as an artist is that between Clement Greenberg, the most famous American art critic, and Mario Tronti, the most radical Italian political philosopher. I thus put two works together on my table: “Recentness of Sculpture” by Greenberg, from the 1967 American Sculpture of the Sixties catalog (with its original silver cover), and “Lotta contro il lavoro!” by Mario Tronti, from his famous book Operai e capitale, published in Turin in 1966. I believe that this encounter at a distance is one of the highest points that can be conceived today in terms of a discussion about art and politics. Both are animated by the same concern: not being able to think about the inconceivable adequately. For Tronti the defeat of the workers, for Greenberg design, middlebrow culture: poison for art. Today, Greenberg’s dissatisfaction appears like a ghost within the smoldering ruins of his modernism. Just as the intransigent “criticism of the present state of things” is what remains outdated in the fortunate topicality of Operai e capitale. They present themselves as two real legacies, two positions about the modern that pose us questions, due to an unprecedented emergency. Never had there been such an organic totality as this, says Tronti. The modern has by now been entirely occupied by capitalism. No empire or church ever reached this level. A world that has become one is not free. In the 1960s, Manfredo Tafuri, a discerning reader of Tronti, started one of the most important oppositions to modernism from this radical “criticism of ideology.”…
https://www.librarystack.org/greenberg-and-tronti-being-really-outside/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Art criticism
Critical Theory
Historical Materialism
Art, Modern

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Francesco Matarrese
Clement Greenberg
Mario Tronti
Carolyn Christov-Bakargiev
Chus Martínez
Bettina Funcke
Katrin Sauerländer
Cordelia Marten
Melissa Larner
Stefanie Drobnik
Sam Frank
Mike Harakis
Leftloft
Daniela Weirich

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...