1
1
SHORING [electronic resource].
Titre et auteur:

SHORING [electronic resource].

Publication:

Blackwood Gallery 2019

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

This fourth broadsheet in the SDUK series is themed SHORING—a concept that touches on both literal shores (representing the meeting—or separation— of land and water), and broader representations of terraforming, resource extraction, data visualization, interdisciplinary research, and the many other supports that have held up existing infrastructures, exploitations, and innovations. A few questions might guide your encounter with this issue: Repeat readers of the broadsheet series may note that this issue in particular is saturated with images, and thus ask, how can we read images of our world through the lens of environmental justice? Projects in this issue demonstrate the ability of photography to narrate and create access to remote climate and atmospheric research (Weaver, p. 20), and to dispute and re-examine the stories images give us of ecosystems we may never encounter face-to-face (Morét, p. 13). Meanwhile, an image by Lois Weinberger (cover and above) asks us to see histories, land-use, settlement, order, and disorder in the archaeological fragments shored up in private property (in this case, his parents’ Austrian farmhouse). Those compelled by conversations about the shift from fossil-fuel reliance to sustainable energy may wonder, how can we see the effects of resource extraction and energy production when much of it is designed to remain obscure? Genevieve Robertson’s Still Running Water (p. 4) catalogues hydropower projects along the Columbia River, while poems from Laurel Albina’s Energy Series (p. 6) evoke the violence and invasiveness of mining and drilling, and Jessica Caporusso’s study of Mauritius’s “green” energy economies (p. 18) attends to their legacies of colonialism, slavery, and exploitation…
https://www.librarystack.org/shoring/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Art criticism
Climatic changes
Imperialism
Documentary photography
Ecology
Earth sciences
Natural Resources
Remote-sensing images
Sustainable development

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

D.T. Cochrane
Alison Cooley
Fraser McCallum
Christine Shaw
Joy Xiang
Laurel Albina
Ruth Beer
Jessica Caporusso
Skye Morét
Genevieve Robertson
Synthetic Collective
Dan Weaver
Lois Weinberger
Matthew Hoffman
Jeffrey Malecki

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...