1
1
Inscription Issue 1: Beginnings [electronic resource].
Titre et auteur:

Inscription Issue 1: Beginnings [electronic resource].

Publication:

Information as Material Leeds Beckett University 2020

Restrictions:

Open access content

Notes:
CC BY-NC
Résumé:

Where to begin? How to begin? With a welcome. Welcome! You’re reading Inscription, and we’re delighted about that. Perhaps this copy has just arrived in the post and you are opening these pages for the first time. Perhaps you are browsing this snippet online, unable to see the whole text, weighing up the odds. Perhaps someone is reading this to you. Perhaps you’re in a library looking for a particular article and this volume has just been carried up by a librarian from the deep stacks with an old reader’s slip tucked between pages 12 and 13. Or perhaps it is decades from the moment now when I am writing: welcome 2147, or 2238, and welcome future-you, with all your unforeseen ways, turning the pages of a long-ago journal that, as I write, has three months until publication. Wherever or whenever you are: welcome, and thank you for reading the first edition of Inscription. A welcome, and then a statement of purpose. Inscription: the act of inscribing; the action of writing upon or in something, especially in a durable or conspicuous way. Are we durable and conspicuous? Time will tell, but we are certainly invested in thinking about making marks upon or in surfaces or substrates. Inky revisions in a novelist’s notebook. A chisel cutting into stone. Hurried pencil scrawls across scraps of paper. Pieces of lead type pressing ink on to paper. Spiralling digital text viewed on a phone. A goose quill scratching parchment. The repelling force of oil and water playing out across a lithography stone. Grooves cut into polyvinyl chloride (or PVC, or vinyl). Inscription will explore material texts and the processes of mark-making in all these varieties and specificities…
https://www.librarystack.org/inscription-issue-1-beginnings/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Earth sciences
Graphic arts
Library Science
Graphic design (Typography)

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Gill Partington
Adam Smyth
Simon Morris
Serena Smith
Rebecca Bullard
Catherine Clover
Michael Durrant
Alexandra Franklin
John T. Hamilton
Kathryn James
Alice Wickenden
Roland Barthes Reading Group
Erica Baum
Jérémie Bennequin
Craig Saper
Craig Dworkin
Sean Ashton
Ian Truelove
Zara Worth
Fraser Muggeridge studio

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...