1
1
Creating Insecurity [electronic resource].
Titre et auteur:

Creating Insecurity [electronic resource].

Publication:

Autonomedia 2009

Restrictions:

Open access content

Notes:
CC BY-NC-SA
Résumé:

‘Today we are facing extreme and most dangerous developments in the thought of security. In the course of a gradual neutralisation of politics and the progressive surrender of traditional tasks of the state, security imposes itself as the basic principle of state activity. What used to be one among several decisive measures of public administration until the first half of the twentieth century, now becomes the sole criterion of political legitimation. The thought of security entails an essential risk. A state which has security as its sole task and source of legitimacy is a fragile organism; it can always be provoked by terrorism to become itself terrorist.’ Following the words of Giorgio Agamben (from his 2001 article ‘On Security and Terror’), security has become the basic principle of international politics after 9/11, and the ‘sole criterion of political legitimation’. But security – reducing plural, spontaneous and surprising phenomena to a level of calculability – also seems to operate against a political legitimacy based on possibilities of dissent, and stands in clear opposition to artistic creativity. Being uncalculable by nature, art is often incompatible with the demands of security and consequently viewed as a ‘risk’, leading to the arrest of artists, and a neutralisation of innovative environments for the sake of security. Yet precisely the position of art outside the calculable seems to bring about a new politicisation of art, and some speak of art as ‘politics by other means’. Has art become the last remaining enclave of a critique of violence? Yet how ‘risky’ can art be?
https://www.librarystack.org/creating-insecurity/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Biometric identification
Biopolitics
Political science
Electronic surveillance in art

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Wolfgang Sützl
Geoff Cox
Giorgio Agamben
Martin Knahl
Florian Cramer
Luis Silva
Carlos Katastrofsky
Konrad Becker
glorious ninth
Brian Holmes
Daniela Ingruber
Mukul Patel
The Institute for Applied Autonomy
Norbert Koppensteiner
Naeem Mohaiemen
Bureau of Inverse Technology
McKenzie Wark
Tiziana Terranova

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...