1
1
Inflight Magazine #3 [electronic resource].
Titre et auteur:

Inflight Magazine #3 [electronic resource].

Publication:

Women on Aeroplanes 2018

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

My life is a collage, with time cutting and arranging the materials and laying them down, overlapping and contrasting, sometimes with the fresh shock of a surrealist painting, wrote Eileen Agar, photographer and painter, associated with the Surrealist movement who, like Colette Omogbai, attended the Slade School of Fine Art—almost exactly 40 years earlier, between 1925 and 1926. The repetition of a certain phrasing in connection with Colette Omogbai, a pioneering Nigerian painter, “who identified as a Surrealist,” sent us looking into histories of surrealisms. The plural here is important, because there are indeed many invocations and occupations of the surrealist movement, into various geographies, subject to (mis-)interpretation. Here, trying to arrange encounters between people, dates, poems, moods, ambitions, images—that never met, but maybe did— became a sort of spiral of conversations amid cracks, breaches, and intervals, interstices and discontinuities, allowing the in-between to vibrate in negotiations. Women on Aeroplanes begins to multiply. In the fall of 2018 alone, there is the eponymous exhibition at The Showroom in London, curated in association with The Otolith Collective (2 October 2018 to 26 January 2019); Niepodległe: Women, Independence and National Discourse at The Museum of Modern Art, Warsaw, curated by Magda Lipska (26 October 2018 to 3 February 2019); and the resonance chamber of these and other activities at Iwalewahaus at the University of Bayreuth. The project generates a variety of forms and accompanying discourses. The Inflight Magazine keeps company as a kind of flying gallery of its own…
https://www.librarystack.org/inflight-magazine-3/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Archives
Art and history
Historiography

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Annett Busch
Marie-Hélène Gutberlet
very, Frankfurt am Main
Colette Omogbai
Nadine Siegert
Iheanyichukwu Onwuegbucha
Michael C. Vazquez
Odun Orimolade
Pamela Phatsimo
Thenjiwe Niki Nkosi
Gladys Melina Kalichini
Rahima Gambo
Lungiswa Gqunta
Pamela Phatismo Sunstrum
Emily Pethick
Bisi Silva

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...