1
1
Unworking [electronic resource].
Titre et auteur:

Unworking [electronic resource].

Publication:

Continent 2017

Restrictions:

Open access content

Notes:
CC BY
Résumé:

Désoeuvrement! Variously translated as unworking or inoperativity is a notion that haunts contemporary political theory and practice. Unworking overturns the typical valuation of work and action as positive and constructive and opens an avenue to think radical passivity and inactivity as aesthetic and political practices that question the modernist mantra of purposeful production and ceaseless activity. At its most basic, unworking is the critique of work and of everything that we imagine as such. The work of community-building for instance, the work of art, work as wage labour, even psychoanalysis, imagined as ‘working through’. This issue of continent is dedicated to unworking in its various guises. Its urgency stems directly from the current political conjuncture, in which the winning slogan “Make America Great Again” testifies to the return of the Grand Design in the work of politics. However, just as much as the great work of politics has returned to the scene, so has the critique of politics as work. From the Ferguson riots and Anonymous’ attacks on global banks to Occupy’s “We have no demands”, a political ambition has emerged that spells out the end of traditional categories of representation, integration and participation. Disillusioned with classical activist campaigns for the extension of civil rights, democratic access and the freedom of speech, these actions in various ways embrace negation, negativity and withdrawal as political strategies, turning unworking into “the paradigm of the coming politics.” But how does unworking come to us and what are its roots? In this editorial, I offer some historical vantage points that constitute a scattered genealogy of inoperativity to orient the reader in her journey through the issue. While I trace the trajectory of the concept through its various political conjunctures, a number of contributions to this issue highlight its parallel aesthetic lineage…
https://www.librarystack.org/unworking/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Art criticism
Capitalism
Communism
Critical Theory
Historical Materialism
Political art
Populism

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Peer Illner
Alison Hugill
Alexander García Düttmann
Gertrud Koch
Marina Vishmidt
Anthony Iles
Mikkel Bolt Rasmussen
Mehdi Belhaj Kacem
Erik Erlanson
Peter Henning
Elisa Santucci-Nitis
Alex Unger

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...