1
1
Loving the Alien [electronic resource].
Titre et auteur:

Loving the Alien [electronic resource].

Publication:

Fall Semester 2016

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

Esposito points out, “for life to remain as such, it must submit itself to an alien force that, if not entirely hostile, at least inhibits its development” (Esposito 2011: 8) In this essay I will explore the ambivalent position of the alien within the context of one of the themes for this workshop: “Intimacy with the Cosmos”, in order to reflect upon the question of whether there is a place for a non-body politic? The theme invites reflection on scales beyond the grasp of the human – the micro and the macro and the proliferation thereof considered not as a fixed object, a self, or even another. As the organisers suggest, this is “matter organized extensively and intensively in such arrangements as trajectories, vectors and modulated fields. They are simultaneously local, global and universal. These forces in and of themselves may not be either purely corporeal or transcendental, but they pressure us and we feel them. We may care more about them than they do of us. Somewhere between magnetic resonance and cognitive dissonance exists our interface with the cosmos. Since where the Real begins and ends is no longer for us to decide, we must give in. Maybe we should love the alien and find such a thing as a post-human manifesto or a post-human post-manifesto? The what and where are the means and ends to speculating on what we don’t know. Lurking there may be fissures, mutations, grafts and splices into things becoming other things. We could then speculate on how inhabitable those spaces are and if we want to go there. Thus, we should discuss–at least for the course of three days–on whether or not there is a place for a non–body politic?”
https://www.librarystack.org/loving-the-alien/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Art criticism
Biopolitics

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Lisa Marie Blackman
Yamilet Ramírez
Andreas Töpfer
Antonia Wright
Marcos Valella
Odalis Valdivieso
Angela Valella
Felice Grodin

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...