1
1
Curating as Governmental Practices: Post-Exhibitionary Practices under Translocal Conditions in Governmental Constellations [electronic resource].
Titre et auteur:

Curating as Governmental Practices: Post-Exhibitionary Practices under Translocal Conditions in Governmental Constellations [electronic resource].

Publication:

OnCurating.org 2024

Restrictions:

Open access content

Notes:
CC BY-NC-ND
Résumé:

This study focuses on the understanding of art as governmental practices. It researches global and postcolonial – translocal & transcultural – contexts of contemporary artistic and curatorial practices, theoretically and through an in-depth analysis of two case studies: Philadelphia Assembled demonstrates the complicated power dynamics within collaborative artistic practices, while documenta fifteen highlights the many complex challenges that the commons approach, and thus more horizontal forms of knowledge production, bring to the art field. Reassessing the curatorial discourse of the “New Museology” since the 1990s (Bennett et al.) and incorporating feminist-influenced critiques of representation (Spivak, Haraway) and the concept of governmentality (Foucault), this dissertation introduces the concept of the “post- exhibitionary complex.” Here, exhibitions become active social spaces and contact zones that promote participatory and direct learning over traditional hierarchical methods. This approach promotes nuanced, networked forms of knowledge production and dissemination grounded in feminist materialism (“Situated Knowledges”). An analytical toolkit is introduced to evaluate exhibitionary projects and their institutional frameworks, focusing on the relationships between art, institutions, and audiences in their governmental and economic contexts. Overall, the study aims to offer an in-depth analysis of the changing landscape of art and curatorial practices in response to global political and economic shifts, highlighting the importance of transversal and post-exhibitionary approaches.
https://www.librarystack.org/curating-as-governmental-practices-post-exhibitionary-practices-under-translocal-conditions-in-governmental-constellations/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Art criticism
Museums--Curatorship
Art--Exhibitions
Feminism and art
Feminist Theory
Culture and globalization
Postcolonialism

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Ronald Kolb
Stephanie Carwin
Biotop 3000

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...