1
1
How Are Artists Chosen? Exclusivity, Precarious Work and Asymmetries in Art Competitions [electronic resource].
Titre et auteur:

How Are Artists Chosen? Exclusivity, Precarious Work and Asymmetries in Art Competitions [electronic resource].

Publication:

L'Amazone Privilege 2024

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

Founded in 2017, Wages For Wages Against is a collective and campaign acting for the fair remuneration of artists in Switzerland, better work conditions, and an alternative economy of the arts, actively fighting all forms of discrimination through public debate and collective action. As artists, art workers and members of the collective WFWA, we investigated how artists are selected in art competitions. Here, we pursue a general reflection on competition as a genuinely democratic tool for supporting artists and the art scene. In 2022, the collective Wages for Wages Against applied for the Swiss Art Awards with the ambition of questioning the very model of the prize and its impact on artists. Art competitions are presented as real opportunities for artists, and arise throughout their careers, starting with school—entrance selection procedure, juried evaluations, diplomas and honors distinctions—, all the way to professional recognition—Meret Oppenheim Prize, Marcel Duchamp Prize, Turner Prize, etc. Only a handful of artists are selected for merit-based reward. However, this logic of sorting and validation upholds an entire system that reproduces inequalities and that perpetuates precarity in a milieu that is exclusive, and thus excludes. The institutional practices of communication and selection, as well as the validation of unpaid labor, favor certain artists at the expense of others. In this context, we surveyed the artists who participated, are considering participating, or are not participating in the Swiss Art Awards competition, in the interest of understanding their experiences and sharing their demands. In a broader sense, we wish to rethink the founding principles of artists’ support policies and work to build a less competitive art world.
https://www.librarystack.org/how-are-artists-chosen-exclusivity-precarious-work-and-asymmetries-in-art-competitions/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Art--Economic aspects
Artists
Artists' writings
Capital movements
Economics

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Tiphanie Blanc
Ramaya Tegegne
Stirnimann-Stojanovic
Wages For Wages Against
Amandine Gay
Marouchka Payen
Clara Sambot
Ghalas Charara
Fig Docher

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...