1
1
?M Fra*.
Entrée principale:

Francis, RM, author.

Titre et auteur:

?M Fra*.

Publication:

[Place of publication not identified] : Lateral Addition, 2023.

Description:

1 online resource.

Série(s):

Lateral Addition ; 83

Notes:
Archived and cataloged by Library Stack.
Résumé:

"The kernel of ?M Fra* is a set of files that were generated by Marco Pasini's musika software from a dataset of audio files by Ian M Fraser and myself. Like teratomas - rare tumors that can sprout fully formed teeth, hair, bone, or other somatic structures - the output of this system featured familiar musical figures jutting haphazardly out of a more primitive, inchoate sonic mass. They register less as hybridizations of Ian's work and mine than as para-musical found objects: stylistic markers from the corpus of royalty-free techno music used to train musika are audible, distended and compressed by the opaque compositional logic of the generative adversarial network, while the timbral dimension was characterized by a fuzzy indefiniteness that gave the impression of distance, that the sound was partially inaccessible due to the interposition of some occluding medium, never fully present but merely overheard in its state of virtual elsewhereness. These files were subjected to various source separation tools, each of which imposed its own spectral gestalt. Although the term source separation implies a genealogical protocol, a retrograde movement toward earlier, antecedent elements, the encounter between the musika products - a sonic object generated holistically rather than by summing discrete instrumental tracks - and the source separation algorithms yields novel entities, false histories ontologically posterior to that of which they are the putative "source." By recombining stems from different source separation methods, the pattern recognition function of the various machine listening paradigms is subverted: new patterns emerge as a result of the juxtaposition of non-complementary stems, while reciprocal regions are riddled with gaps and spectral remainders. - RMF"-- provided by distributor.

Sujet:

Algorithms.
Composition (Music)
Electronic music.
Sound.
Algorithmes.
algorithms.

Classification/genre:

Music.

Vedettes secondaires:

Caillon, Antoine, programmer.
Defossez, Alexandre, programmer.
Fraser, Ian M., contributor.
Jones, A.F., contributor.
Laska, Eric, editor.
Pasini, Marco, programmer.
Library Stack, distributor.
Library Stack.

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...