1
1
The French Counter-Revolutionary Architecture in 1950s Algeria.
Entrée principale:

Lambert, Léopold, author.

Titre et auteur:

The French Counter-Revolutionary Architecture in 1950s Algeria.

Publication:

[Place of publication not identified] : The Funambulist, 2017.

Description:

1 online resource.

Série(s):

The Funambulist Podcast ; 119

Notes:
Archived and cataloged by Library Stack.
Résumé:

"Samia Henni and I recorded this conversation after a visit of her exhibition, Discreet Violence: Architecture and the French War in Algeria at ETH University in Zurich. In it, we attempt to introduce the historical context of the Algerian Revolution between 1945 and 1962, as well as the French architecture of counter-revolution designed against it, in particular the so-called "regrouping" camps in which the population of entire villages of rural Algeria were forcefully relocated by the colonial army. We also discuss of the challenges of curating such an exhibition when most of the available documents come from the colonizer side, as well as of what the specificity of the Algerian Revolution can teach us at a more global level for the various decolonial movements. Samia Henni was born in Algiers, Algeria. She teaches at the Institute for the History and Theory of Architecture, Department of Architecture, ETH Zurich; and at the Research-based Master Program CCC, HEAD, Geneva University of Art and Design. She holds a PhD (with distinction, ETH Medal) in the History and Theory of Art and Architecture from the ETH Zurich. She graduated from the Academy of Architecture, Università della Svizzera Italiana, Mendrisio, Switzerland. She has also studied at the Goldsmiths, University of London, United Kingdom; the Ecole Polytechnique d'Architecture et d'Urbanisme, Algiers, Algeria, and the EX-Berlage Institute, Rotterdam, the Netherlands. Her main research interests lie at the intersection of territory and colonialism, violence, conflict, warfare, and forced resettlements."-- provided by distributor.

Sujet:

Archives.
Imperialism.
Military art and science.
Modern movement (Architecture)
Museums--Curatorship.
Violence.
Impérialisme.
Art et science militaires.
Mouvement moderne (Architecture)
violence.
Museums Curatorship

Classification/genre:

Interviews.
Podcasts.

Vedettes secondaires:

Henni, Samia, contributor.
Library Stack, distributor.
Library Stack.

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...