Manovich, Lev, author.
The language of new media / Lev Manovich.
Cambridge, Mass. : MIT Press, [2001].
©2001.
xxxix, 354 pages : illustrations ; 23 cm.
Leonardo
"In this book Lev Manovich offers the first systematic and rigorous theory of new media. He places new media within the histories of visual and media cultures of the last few centuries. He discusses new media's reliance on conventions of old media, such as the rectangular frame and mobile camera, and shows how new media works create the illusion of reality, address the viewer, and represent space. He also analyzes categories and forms unique to new media, such as interface and database."--Book cover
0262133741 (hc. ; alk. paper)
9780262133746 (hc. ; alk. paper)
0262632551 (pbk.)
9780262632553 (pbk.)
0262632527 (pb)
9780262632522 (pb)
Mass media Technological innovations.
Médias Innovations.
Filmwissenschaft
Neue Medien
Theorie
Techniek.
Massamedia.
Beeldcommunicatie.
Beeldcultuur.
Meios de comunicação de massa.
Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.)
Localisation: Bibliothèque main 277693
Cote: BIB 212626
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.