Walz, Steffen P., 1973-
Toward a ludic architecture : the space of play and games / by Steffen P. Walz ; [design & composition by John J. Dessler].
[Pittsburgh, Pa.] : ETC Press, [2010]
xii, 365 pages : illustrations ; 19 cm
This book is a pioneering publication that architecturally frames play and games as human practices in and of space. Filling the gap in literature, Steffen P. Walz considers game design theory and practice alongside architectural theory and practice, exploring how games and play are constructed, what kind of architecture they produce, in what way architecture can be used in programming play and games, and, conversely, what kind of architecture could be produced by playing and gameplaying.
9780557285631
0557285631
Video games.
Architectural design.
Space (Architecture)
Design architectural.
Espace (Architecture)
Computer games.
Theses.
Localisation: Bibliothèque main 268389
Cote: BIB 200222
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.