1
1
Placing the Artist [electronic resource].
Titre et auteur:

Placing the Artist [electronic resource].

Publication:

Hatje Cantz 2012

Restrictions:

Open access content

Notes:
Standard Copyright
Résumé:

The text that follows was a lecture given by Alanna Heiss during a conference that took place April 26–29, 1978, at LAICA, the Los Angeles Institute of Contemporary Art, housed on 2020 South Robertson Boulevard. Heiss’ text was published in a book titled The New Arts Space: A Summary of Alternative Visual Arts Organizations Prepared in Conjunction with a Conference. It focused on “curatorial” practice (this may be one of the first texts to use that adjectivized noun so common today), at a time when curating was not constituted as a parallel and at times even competitive practice to artistic research. In 1971, Alanna Heiss (b. 1943, Louisville, Kentucky), who worked in the arts in New York, filed for a four-day permit to conduct a film shoot under the Brooklyn Bridge. Instead, she organized an exhibition of contemporary art and performances there, which took place on May 24. She included more than twenty artists, such as Carl Andre, Bill Bollinger, Jene Highstein (her partner at the time), Sol LeWitt, Richard Nonas, Dennis Oppenheim, Philip Glass, Gordon Matta-Clark, and Dorothea Rockburne. Shortly afterward, she founded the non-profit Institute for Art and Urban Resources, dedicated to utilizing abandoned buildings all over New York for exhibitions, performances, and studios. She was close to artists such as Matta-Clark and others whose urban interventions inspired her practice outside the modernist white cube. Among the important venues of the institute was the Clocktower in downtown Manhattan, which provided a location for various radical events and artworks such as Matta-Clark’s Clock Shower. In 1976, the exhibition “Rooms” at an old school building in Queens led to the new P.S.1 Contemporary Art Center/Institute for Art and Urban Resources…
https://www.librarystack.org/placing-the-artist/?ref=unknown

Ressources:
Item Resolution URL
Sujet:

Museums--Curatorship
Art museum curators

Classification/genre:

Text

Vedettes secondaires:

Alanna Heiss
Carolyn Christov-Bakargiev
Chus Martínez
Bettina Funcke
Katrin Sauerländer
Cordelia Marten
Melissa Larner
Stefanie Drobnik
Sam Frank
Barbara Hess
Leftloft
Daniela Weirich

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...