1
1
Paul Rand, a designer's art.
Entrée principale:

Rand, Paul, 1914-1996.

Titre et auteur:

Paul Rand, a designer's art.

Édition:

New ed.

Publication:

New Haven : Yale University Press, ©2000.

Description:

xiv, 239 pages : illustrations (some color) ; 26 cm

Notes:
Art for art's sake -- The beautiful and the useful -- The designer's problem -- The symbol in visual communication -- Versatility of the symbol -- The trademark -- Seeing stripes -- Imagination and the image -- Integrating form and content -- Ideas about ideas -- The meaning of repetition -- The role of humor -- The rebus and the visual pun -- Collage and montage -- Yesterday and today -- Typographic form and expression -- About legibility -- The good old "neue typografie" -- Design and the play instinct -- Black black black -- The art of the package: tomorrow and yesterday -- The third dimension -- The complexity of color -- Word pictures -- The lesson of Cézanne -- Politics of design -- Integrity and invention.
Résumé:

"Paul Rand: A Designer's Art brings together many of Rand's best essays on design and a wide selection of his brilliant graphic work from the thirties to the present. The book begins with a newly revised version of his classic 1947 text, Thoughts on Design, and moves on to his subsequent work in advertising design, corporate identity, design teaching, and typography - areas in which he continues to do exemplary and inventive work. Among the topics he explores are the role of humor in design, the trademark (the most ubiquitous of Rand's trademarks are those of IBM, ABC, UPS, and Westinghouse), design and the play instinct, the complexity of color, the role of symbols, the art of the package, and the politics of design. Each of the essays is illustrated with examples of Rand's work - posters, book jackets, product advertisements, corporate trademarks, packaging, interiors - as well as the work of artists he admires." "For the design student, teacher, professional designer, and, indeed, for anyone interested in the creative communication of ideas, Paul Rand: A Designer's Art is certain to be a book that is both provocative and enlightening."--BOOK JACKET.

ISBN:

0300082827 (paperback)
9780300082821 (paperback)

Sujet:

Rand, Paul, 1914-1996 Critique et interprétation.
Rand, Paul 1914-1996
Rand, Paul (Künstler, 1914-1996)
Commercial art.
Design.
Industrial design.
Art publicitaire.
commercial art.
industrial design.
design (discipline)
Bildband
Grafikdesign

Classification/genre:

Essays.

Vedettes secondaires:

Rand, Paul, 1914-1996.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 215511
Cote: NK44.R1875.A35 2000
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...