1
1

Projects

Projects

Inclus dans

Personnes et institutions

  • Peter Eisenman (creator)
  • Peter Eisenman (archive creator)

Titre

Projects

Dates de création

1925-2008, predominant 1960-2007

Niveau de description archivistique

Series 4

Collation

  • ca. 38635 drawings
  • ca. 61.89 l.m. of textual records
  • ca. 4188 reprographies
  • ca. 1218 models
  • 424 photographies
  • 396 CD-Rs
  • 346 negatives
  • 171 rolls
  • 65 slides
  • 58 panels
  • 53 boxes of models
  • 42 sets
  • 40 photomechanical prints
  • 34 artefacts
  • 21 maps
  • 20 DVDs
  • 14 photomontages
  • 13 posters
  • 8 collages
  • 6 sketchbooks
  • 6 boxes
  • 6 manuscripts
  • 0.05 l.m. of photographic materials
  • 3 ephemera
  • 2 boxes of drawings
  • 2 film reels
  • 1 box of panels
  • 1 box of rolls
  • 1 film negative
  • 1 floppy disk
  • digital files

Présentation du contenu

Series documents competition entries and projects by Peter Eisenman, and by the successive firms of Peter D. Eisenman, Architect; Eisenman/Robertson Architects; Design Development Resources, Limited Partnership; Esienman/Trott Architects; and Eisenman Architects. Several projects were carried out in association with other architects, institutions, and firms, including Michael Graves, the Institute for Architecture and Urban Studies (IAUS), Hanna/Olin Ltd., Steven Holl Architects, and Robert A.M. Stern Architects.

A majority of projects were designed for the United States, Germany, and Japan. Other project locations include Spain, Italy, France, the Netherlands, Austria, Canada, Switzerland, Kuwait, Belgium, South Korea, Australia, and China. Material in this series was produced between 1925 and 2007.

Series contains competition drawings, conceptual and design development drawings, publication and presentation drawings and panels, reference drawings, and working drawings. It also contains photographic materials, textual records, models and artefacts. Series is roughly arranged chronologically by project date.

Beginning sometime in the 1980s, project documents were sometimes identified by the office using the following numbering system: x-yy-zz AAA

x = administrative category

1 - Administrative and General Indirect

2- General Promotion

3- Business Development

4- Publication and Promotion

5- Direct Fee (billable)

6- Products and other Design (non-billable)

yy = year

zz = Project # (assigned sequentially each year starting with 01)

AAA= abbreviated name of project, e.g. PAS for Perth Amboy High School (used intermittently)

Numéro de réference

AP143.S4

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...